گردشی با حال و هوای سریال «بازی تاج و تخت»!

معرفی لوکیشن های سریال Game of Thrones

با آغاز فصل 8ام و پایانی سریال گیم آف ترونز (Game of Thrones) فرصت خوبیست که به زیباترین مقاصدی که در ساخت این سریال به کار گرفته شده سفر کنیم. برخی از این مقاصد منحصر به فرد شامل اسپانیا، کرواسی و ایسلند می باشند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به لوکیشن های سریال  game of thrones سفر کنیم.

  1. ایسلند

در فصل 7ام سریال بازی تاج و تخت، زمستان از راه رسید و مناظر غیرقابل انتظار و سردی از ایسلند (Iceland) به تصویر کشیده شدند. از فصل اول نیز ایسلند به عنوان سرزمین شمال دیوار بود که وایت واکر ها بالاخره به آن دست یافتند.

صحنه های قبل توجه حول دریاچه میاتن (Lake Mývatn) و زمین های گدازه ای دیمموبرگیر (Dimmuborgir) در شمال آن شکل گرفتند. سواحل دریاچه میاتن محل محبوب تجمع وحشی ها در کنار غار کروجتاگجا (Grjotagja) بود که جان و ایگریت از شلوغی ها به این غار پناه بردند.

محل کوهنوردی در نزدیکی ساحل جنوبی ساحل و یخچال طبیعی در صحنه های سریال بازی تاج و تخت به کار گرفته شدند.

  1. اسپانیا

به طور کلی اسپانیا یکی از لوکیشن های محبوب برای ضبط بازی تاج و تخت بوده و در فصل 7 به مکان های متعددی از این کشور سفر کردیم. به طور مثال، ساحل سنگی که در قسمت اول دنریس تارگرین برای اولین بار بر روی دراگون استون (Dragonstone) قدم گذاشت را به یاد دارید؟ نام آن ایتزورون (Itzurun) است و در نزدیکی ساحل شهر زومایا (Zumaia) در منطقه گوپازکوآ (Guipúzcoa) قرار دارد.

طرفداران قوم دوتراکی (Dothraki) حتما از گیرونا (Girona) در کاتالونیا (Catalonia) دیدن فرمایید، در سریال بازی تاج و تخت این مقصد به عنوان شهر براوس و شهر قدیمی دیده شده است.

  1. ایرلند

شهرستان انتریم (County Antrim) به شهر کوچک بالینتوی (Ballintoy) و حصار تیره (خیابانی از درختان راش که در قرن 18ام خانواده استوارت آن ها را کاشتند) شهرت داشته و در سریال بازی تاج و تخت این خیابان به عنوان جاده پادشاه (King’s Road) که از میان بارانداز پادشاه عبور می کند، استفاده شده است.

همچنین می توانید در پارک جنگلی تالیمور (Tollymore Forest Park) به دنبال گرگ های عظیم الجثه و در غار کوشندان (Cushendun) بچه اهریمنی ملیساندرا را رویت کنید.

  1. شهر قدیمی دوبرونیک، کرواسی

تهیه کنندگان بازی تاج و تخت می گویند با دیدن دوبرونیک (Dubrovnik) می دانستند که این بهترین مکان برای ضبط صحنه های بارانداز شاه (King’s Landing) بود. با وجود گردشگران متعددی که به این مقصد ثبت شده در لیست میراث فرهنگی یونسکو می آیند، شرکت های زیادی نیز تورهای بازی تاج و تخت برگزار می کنند.

بسیاری از به یادماندنی ترین صحنه های سریال در اینجا ضبط شده اند. جشن عروسی بنفش مربوط به فصل 4ام در پارک گراداک ضبط شده است. صحنه ی نبرد (تا مرگ) میان اوبرین مارتل و گرگور کلگان در میدان نبرد بلودیری (Belvedere Atrium) برگزار شد. هیئت گردشگری محلی نقشه ای از تمامی لوکیشن های بازی تاج و تخت آماده کرده اند که به شما در یافتن آن ها کمک کند.

  1. مالت و گوزو

پیش از آنکه تهیه کنندگان این سریال شهر دوبرونیک را انتخاب کنند، شهر مالت به عنوان بارانداز پادشاه استفاده می شد. همچنین از شهر والتا (Valletta) برای لوکیشن دریای دوتراکی استفاده کردند.

متاسفانه پنجره نیلگون (Azure Window) که صحنه جشن عروسی دنریس و دروگو در فصل 1 در آن ضبط شد، در دریا فرو ریخت.

  1. یونکای، مراکش

در قلعه باستانی ایت بنحده (Ait Benhaddou) قدم بگذارید و با معماری فرانسوی مربوط قرون وسطی آشنا شوید. طرفداران بازی تاج و تخت این قلعه باستانی را به نام یونکای (Yunkai)، یکی از 3 شهر بزرگ در بندر برده داران (Slaver's Bay) می شناسند. این شهر به نام شهر زرد نیز شهرت داشت و آزادکردن بردگان این شهر یکی از سخت ترین اقدامات برای دنریس بود.

 
© 2018 , All Right Reserved