ضروری‌ترین لوازم برای طبیعت‌گردی

لوازمی که برای طبیعت گردی باید داشته باشید

طبیعت گردی تفاوت هایی اساسی با سفری لوکس به هتلی 5 ستاره است. بی شک هر کدام از این 2 نوع سفر تجهیزات ضروری و لذت خاص خود را دارند. امروز قصد داریم کفش های پیاده روی را تن کرده، باتوم پیاده روی را به دست گرفته و با همراه داشتن یک کوله پشتی به طبیعت گردی برویم. به این منظور مهم است که اول با ضروری ترین لوازم برای طبیعت گردی آشنا شویم. لیست 10 موردی از لوازم ضروری، برای اولین بار در سال 1930 توسط سازمان کوهنوردان آمریکا تهیه شد. در سال 2003 این گروه نسخه جدیدی از لوازم ضروری را با توجه به پیشرفت های جدید ارائه دادند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات این لیست آشنا شویم.

لوازم ضروری برای طبیعت گردی

  1. تجهیزات جهت یابی

نقشه خوانی و استفاده از قطب نما از ضروری ترین مهارت های طبیعت گردی هستند. با وجود دستگاه GPS، ضرورت استفاده از نقشه و قطب نما رنگ خود را باخته است. شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که با وجود GPS چه نیازی به نقشه یا قطب نما وجود دارد؟ با داشتن پیشرفته ترین GPS به همراه داشتن یک نقشه ی توپوگرافی دید بهتری از مسیر سفرتان کسب می کنید. یادتان باشد که با تمامی امکانات، در نهایت GPS به باتری نیاز دارد و ممکن است در هر زمانی از کار بیفتد اما یک قطب نمای ساده می تواند جان شما را نجات دهد.

جهت رزرو انواع تور های خارجی و تور های طبیعت گردی به بخش تور ها مراجعه کنید.

تجهیزات جهت یابی برای طبیعت گردی

  1. روشنایی (چراغ پیشانی یا چراغ قوه)

زمان زیادی از طبیعت گردی در تاریکی رخ می دهد. به همراه داشتن چراغ قوه وسیله ای ضروری محسوب می شود. چراغ پیشانی همانطور که از نام آن مشخص است، با قرارگیری روی پیشانی، دست های شما را آزاد می گذارد و اغلب بسیار کوچک، سبک و دارای عمر باتری طولانی است.

(چراغ پیشانی برای طبیعت گردی

  1. محافظت‌کننده‌ها در برابر نور‌خورشید

عینک یا کلاه آفتابگیر از جمله موارد ضروری سفرهای طبیعت گردی هستند. اینگونه می توانید از آفتاب آزار دهنده ی روزها در طبیعت در امان باشید. همچنی به شما توصیه می کنیم از کرم های ضدآفتاب با حداقل SPF 15 و دارای پوشش برای اشعه های UVA و UVB باشد. این نکته را فراموش نکنید که هر چند ساعت یک بار باید کرم خود را تمدید کنید. از این کرم در تمامی نقاط بدن که در معرض آفتاب قرار دارند، استفاده کنید.

از تور های پر طرفدار ما بازدید کنید و تور های به صرفه را از ما بخواهید تا سفری به یادماندنی را برای شما رقم بزنیم.

تور تایلند
تور ترکیه

محافظت‌کننده‌ها در برابر نور‌خورشید برای طبیعت گردی

  1. جعبه‌ی کمک‌های اولیه

طبیعت گردی در کنار تمامی مناظر بکر و فراموش نشدنی خود زخم ها و خراش های غیر منتظره ای را به همراه دارد. به همراه داشتن جعبه کمک های اولیه مجهز به داروهای ضروری،گاز استیل، باند، بتادین و چسب زخم وسیله ای ضروری برای اینگونه سفرها می باشد.

جعبه‌ی کمک‌های اولیه برای طبیعت گردی

  1. چاقو

چاقو وسیله ای ضروری است که انواع شرایط از قبیل تعمیر دنده، آماده سازی غذا، کمک های اولیه و نیازهای اضطراری به کمک شما می آید. تک تک افراد گروه طبیعت گردی باید یک چاقو برای خود داشته باشند. یک چاقوی معمولی شاید تنها یک تیغه ی تاشو داشته باشد، اما چاقوهای پیشرفته تر و چند منظوره اجزایی از قبیل پیچ گوشتی های مسطح، دربازکن و قیچی تاشو نیز دارند.

چاقو از لوازم ضروری برای طبیعت گردی

  1. آتش

در صورت احتیاج، ضروری است که امکانات کاربردی برای شروع آتش را با خودتان به همراه داشته باشید. برخی از افراد یک فندک یکبار مصرف بوتان با خود به همراه می برند در حالی که کبریت نیز (در صورت نگهداری در محفظه های ضدآب) به همان اندازه مفید است. آتشزنه المانی است مفید و ساده برای حمل است.

آتش از لوازم ضروری برای طبیعت گردی

  1. سرپناه

فرقی ندارد برای سفری نیم روزی به طبیعت گردی بپردازید یا یک هفته ی خودتان را در دل طبیعت سپری کنید. سرپناه دیر یا زود به کار شما خواهد آمد. شما می توانید برای امنیت در مقابل باد، باران شدید، آفتاب تند و یا فقط برای خوابیدن در طبیعت از چادرهای سفری استفاده کنید. برخی از امکاناتی که می توانید به جای چادر برای ایجاد کردن سرپناه ضروری استفاده کنید عبارتند از: کاور ضد آب سبک، کیسه بیواک، پتوی نجات یا حتی یک کیسه زباله بزرگ.

سرپناه از لوازم ضروری برای طبیعت گردی

  1. غذای اضافی

همیشه یادتان باشد که تنقلاتی بیشتر از تعداد روزهای سفرتان به همراه داشته باشید. حتی می توانید مواد غذایی مانند گوشت خشک شده و دودی شده، آجیل، میوه خشک و مواد انرژی زا همراه خود داشته باشید. با توجه به این نکته که عملیات هضم غذا باعث گرم شدن بدن می شود، پس می توانید شب های سرد از تنقلات تغذیه کنید.

غذای اضافی از لوازم ضروری برای طبیعت گردی

  1. آب اضافی

همیشه توصیه می کنیم که یک بطری آب و یک مخزن تاشو همراه خود داشته باشید. یادتان باشد که همیشه آب تمیز در دسترس شما نخواهد بود، پس فیلترها و قرص های تصفیه آب را همراه خود ببرید.

آب اضافی از لوازم ضروری طبیعت گردی

  1. لباس اضافی

با توجه به این نکته که در سفرهای طبیعت گردی در معرض مستقیم هوا هستید، بهتر است بنا به فصلی که سفر می کنید، لباس اضافی از کلاه و ژاکت تا جوراب اضافی با خود به همراه داشته باشید.

لباس اضافی از لوازم ضروری طبیعت گردی

 
© 2018 , All Right Reserved