راهنمای مختصر و مفید از سفر به کوش آداسی

سفری مهیج به کوش آداسی 

کشور ترکیه و تورهای آن از جمله تور استانبول و تور آنتالیا امروزه به پر فروش ترین تورهای خریداری شده توسط مسافران تبدیل شده اند. یکی از مقاصد دیگر این کشور زیبا که چند سالی است توجه ایرانیان را به خود جلب کرده، تور کوش آداسی است. شهری که به خاطر داشتن سواحل زیبا و بی بدیل، انواع تفریحات آبی و دریایی، غذاهای خوشمزه و مراکز خرید خوب و ارزانش مشهور است. در این نوشتار قصد داریم تا بیشتر این شهر بندری خوش آب و هوا را به شما معرفی کنیم و آن چه که برای سفر به کوش آداسی لازم هست را در اختیارتان بگذاریم.

جاذبه دیدنی کوش آداسی

 

کوش آداسی یکی از شهرهای بندری ترکیه است که حدود 70000 نفر جمعیت دارد و جذابیت های گردشگری زیادی را در خود جا داده است. زبان رسمی مردم این شهر همان ترکی استانبولی است و واحد پول آن مثل دیگر شهرهای ترکیه لیر است. این شهر 1 ساعت و نیم با تهران اختلاف ساعت دارد و در واقع از آن عقب تر است.

در صورتی که بخواهیم درباره ی آب و هوای آن صحبت کنیم باید بگوییم که به طور کلی به خاطر قرار داشتن در کنار دریای مدیترانه، کاملا معتدل است و به همین خاطر در هر زمانی از سال می توانید به این شهر سفر کرده و اوقات خوبی را برای خودتان رقم بزنید.

برای اقامت در کوش آداسی رنج وسیعی از هتل ها در پیش رویتان خواهد بود از انواع هتل های 2 ستاره گرفته تا هتل های بسیار لوکس 5 ستاره که طبیعتا انتخاب هر کدام از آن ها کاملا بستگی به بودجه ای که برای آن کنار گذاشته اید دارد، ولی به این نکته توجه کنید که بسیاری از گردشگران تور کوش آداسی را به خاطر اقامت در هتل های آن انتخاب می کنند.

 

هزینه ی غذا در کوش آداسی بالا نیست، برای مثال با هزینه ی 15 لیر می توانید فس فود میل کنید و با هزینه ای 20 لیری هم می توانید یک وعده غذای خوشمزه و با کیفیت را از رستوران تهیه کنید. قیمت یک فنجان قهوه در کوش آداسی هم 8 لیر است.

رستوران های کوش آداسی

 

برای صرف غذا پیشنهاد می کنیم حتما کباب آدانا و اسکندر کباب را که غذاهای اصیل ترکیه ای هستند را امتحان کنید. طعم بهشتی این غذاها تا ابد در خاطراتتان خواهد ماند. پیده خوراکی دیگری است که باید حتما تست کنید.

در مورد حمل و نقل و هزینه های مرتبط به آن در سفر به کوش آداسی باید گفت که از آن جایی که کوش آداسی شهر کوچکی است، می توانید حتی با پای پیاده هم به مقاصدتان برسید. البته سرتاسر شهر پر است از مینی بوس و تاکسی که هر دو هم از وسایل محبوب حمل و نقل در این شهر محسوب می شوند. اگر بخواهید با تاکسی جا به جا شوید حواستان باشد حتما راننده تاکسی متر را روشن کرده باشد تا متقبل هزینه های زیادی نشوید. به ازای گرفتن تاکسی 4 لیر و به ازای هر کیلومتر باید 2.70 لیر پرداخت کنید.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

سواحل وسیع و فوق العاده اصلی ترین نقطه قوت تور کوش آداسی هستند که با یک جستجوی کوچک می توانید فهرست بهترین سواحل آنتالیا را پیدا کنید. جزیره ی کبوتر یک از آن جاهایی است که باید ببینید که برای گشت و گذار در کنار دریا و قدم زدن فوق العاده است. این جزیره در نزدیکی بندر کوش آداسی قرار دارد. روستای کیرازلی هم از دیگر جاهای دیدنی کوش آداسی هستند که در واقع سبک زندگی روستایی در ترکیه در این روستا به خوبی قابل مشاهده است.

 

غار کراجا از دیگر دیدنی های مهم در سفر به کوش آداسی است که در سرتاسر آن استخرهای تراورتن و ستون های زیبای سنگی به چشم می خورد.

اگربه قصد خرید به کوش اداسی می روید و یا یکی از اهدافتان خرید در این شهر بندری زیبا است، بد نیست با تعدادی از بهترین مراکز خرید آن آشنا شوید تا بتوانید راحت تر خرید کنید. در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده است:

مرکز خرید اسکالا نووا- بازار بزرگ کوش آداسی- بازار اورینت کوش آداسی و بازار معمولی کوش آداسی.

به عنوان نکته ی آخر در سفر به کوش آداسی علیرغم امن بودن شهر، بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید تا خاطره ای خوش برایتان بر جای بماند.

 
© 2018 , All Right Reserved