راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

دبی در جنوب شرقی خلیج فارس، و در شمال شرقی امارات متحده عربی واقع شده است. دبی با مساحت شهری 4114 کیلومتر مربع دومین شهر امارات از نظر مساحت می باشد. پرجمعیت ترین شهرستان در امارات متحده عربی (UAE) با بیش از 2.1 میلیون نفر جمعیت می باشد. دبی یکی از هفت اماراتی است که امارات متحده عربی را تشکیل می دهد.

اقتصاد:

دبی به عنوان یک شهر جهانی و قطب کسب وکار خاورمیانه نمایان شده است. همچنین قطب اصلی حمل و نقل برای مسافران و بارها می باشد. در سال های 1960، اقتصاد دبی بر پایه درآمدهای ناشی از تجارت بوده و تا حدی هم ناشی از امتیازات اکتشاف نفت، اما نفت تا سال 1966 کشف نشده بود. درآمد نفت برای اولین بار در سال 1969 شروع به جریان کرد. درآمد نفت دبی به سرعت بخشیدن به توسعه اولیه شهرستان کمک کرده است، اما ذخایر آن محدود است و سطح تولید پایین امروزه، کمتر از 5 درصد از درآمد امارات از نفت می باشد.

تاریخچه:

هر چند ابزارهای سنگی در بسیاری از مناطق باستان شناسی کشف شده است، اطلاعات کمی در مورد ساکنین اولیه امارات متحده عربی وجود دارد و زیست گاه های کمی پیدا شده اند. بسیاری از شهرهای باستانی در منطقه مرکز تجارت در بین شرق و غرب جهان بوده اند.

اولین ثبتی که به دبی اشاره داشته است سال 1095 بوده که در کتاب جغرافی اندلس عرب ابو عبدالله بکری آمده است. تاجر ونیزی مروارید گاسپرو بالبی منطقه را در سال 1580 بازدید کرد و دبی را برای صنعت مرواریدِ خود مورد ذکر قرار داد.

نزدیکی جغرافیایی دبی به ایران آن را محل تجارتی مهمی ساخته است. شهر دبی یک بندر مهم برای تماس با تجار خارجی بوده، بیشتر کسانی که از ایران هستند، آنهایی که در نهایت در شهر مقیم شدند. دبی در آغاز قرن 20 ام، یک بندر مهم بوده است.

در طول سال های 1970، دبی همچنان به رشد از درآمد تولید شده توسط نفت و تجارت ادامه داد، حتی به عنوان شهری که شاهد هجوم مهاجران فرار از جنگ داخلی لبنان بوده است. اختلافات مرزی بین امارات حتی پس از تشکیل امارات متحده عربی ادامه یافت.

جنگ خلیج فارس در سال 1990 یک اثر منفی مالی بر شهر داشته، که سپرده گذاران پول خود را پس گرفتند و معامله گران نیز تجارت خود را، اما پس از آن، این شهر در یک تغییر فضای سیاسی بهبود و رونق گرفت.

فرهنگ:

فرهنگ دبی ریشه در اسلام  دارد و ارائه ایست از قدرت و الهام  که زندگی هر روزه را لمس می کند. تواضع و مهمان نوازی جزو برجسته ترین فضائل در جهان عرب است، و بازدید کنندگان با گرما و دوستی مردم مفتون خواهند شد.

آب و هوا:

امارات متحده عربی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری، خشک با بارش نادر و نامنظم است. درجه دمای هوا در پایین ترین حالت حدود 10 درجه سانتیگراد و در بالاترین 48 درجه سانتیگراد است. میانگین حداکثر روزانه 24 درجه در ژانویه و در جولای تا 48 درجه افزایش می یابد.

غذا و رستوران در تور دبی :

غذاهای عربی بسیار محبوب هستند و در همه جای شهر قابل دسترسی اند. از شام کوچک شاورما در دیره و ال کاراما گرفته تا رستوران های بزرگ در هتل های دبی. فست فود ، آسیای جنوبی و غذاهای چینی نیز بسیار رایج هستند و دسترسی گسترده ای دارند. فروش و مصرف گوشت خوک، در مناطق تعیین شده از سوپر مارکت ها و فرودگاه ، به صورت قانونی و فقط به کسانی که مسلمان نیستند فروخته می شود. قلیان و قهوه نیز در دبی بسیار محبوب هستند. بسیاری از زنجیره های فست فود آمریکایی در فروشگاه های دبی راه اندازی شده اند، از جمله KFC، Chillis، TGI  Fridays ،استارباکس و مک دونالدز. زیبایی مواد غذایی در دبی این است که شما برای هر سلیقه ای غذا پیدا خواهید کرد. برای هندی ها و گیاه خواران دبی یک مجموعه ی غنی از مواد غذایی دارد. دوسا، وادا، ایدلی، سمبوسه و... در قیمت های بسیار ارزان در دسترس هستند. فلافل و شاورما نیز از غذاهای محبوب و رایج در دبی هستند.

رستوران های معروف و مورد پسند اکثریت:

1.کافه اینترکوت د پاریس: کیفیت عالی ارائه دهنده غذاهای فرانسوی ، خانه استیک، اروپایی، حلال

2.میسترال: فوق العاده برای صبحانه و شام ارائه دهنده غذاهای مدیترانه ای ، سوشی، اروپایی، آسیایی، انگلیسی، ایتالیایی.

3. ادج: رستوران عالی به سبک باربیکیو ارائه غذاهای اروپایی و بدون گلوتن

4. وست بیچ بیسترو: ارائه غذاهای اروپایی، آمریکایی، انگلیسی و کافه نوشیدنی

5. پی تای: از عطر غذاهای سنتی تایلندی در اینجا مست می شوید. با طیف گسترده ی منو از پیش غذا تا دسر. ارائه غذاهای آسیایی تایلندی و گزینه های بدون گلوتن.

6. کارا: ارائه غذاهای چینی، ژاپنی، سوشی، آسیایی، بدون گلوتن.

7. سیِلو: ارائه غذاهای مدیترانه ای، اروپایی، گیاهی و حلال.

8. بار و رستوران سول: ارائه غذاهای آمریکایی، اروپایی، بدون گلوتن، و انواع نوشیدنی.

9. شانگهای شیک: ارائه غذاهای چینی، آسیایی و بدون گلوتن.

10. ایوان: ارائه غذاهای هندی، لبنانی، مدیترانه ای، سوشی و اروپایی.

جاذبه های گردشگری در دبی:

برج خلیفه : برجسته ترین ساختمان دبی برج خلیفه می باشد که با 829.8 متر بلندترین ساختمان جهان است. سفر به عرشه مشاهده در طبقه 124 ام از جمله کارهاییست که بیشتر بازدیدکنندگان باید در زمان اقامتشان انجام دهند.

محله بستکیه (دبی قدیم): محله بستکیه در اواخر قرن 19 ساخته شده بود تا خانه ی بازرگانان ایرانی ثروتمند که به طور عمده در مروارید و منسوجات تجارت می کردند، باشد. آنها به علت تجارت بدون مالیات و دسترسی آسان به نهر دبی شیفته آنجا بودند.

موزه دبی: موزه بی نظیر دبی واقع در قلعه ال فهیدی، در سال 1787 برای محافظت از نهر دبی ساخته شده است. دیوارهای قلعه از بلوک های مرجانی سنتی ساخته شده اند که توسط آهک نگه داشته می شوند. طبقه بالاتر با ستون های چوبی به عنوان نگه دارنده محافظت می شود و سقف از برگ درختان نخل ،گل و گچ ساخته شده. در تاریخچه اش، قلعه، به عنوان محل اقامت خانواده حاکم و مقر دولت، پادگان و زندان خدمت می کرده است.

برج العرب: برج العرب با 321 متر ارتفاع بلندترین هتل در جهان است، واقع در جزیره ی مصنوعی خود بر خط ساحلی دبی.

نهر دبی: نهر دبی شهرستان را به دو شهر کوچکتر، دیره در شمال و بر دبی در جنوب تقسیم می کند. این نهر یک عنصر موثر در رشد شهر بوده است و اولین جاذبه مهاجران برای ماهیگیری و صید مروارید.

از دیگر مناطق دیدنی و جاذبه های توریستی دبی می توان به جدول زیر اشاره کرد:

برج خلیفه

برج العرب

نهر دبی

جزیره نخل

پارک آبی وایلد وادی

پالم جمیرا

دبی مارینا

مدینه جمیرا

موزه دبی

ساحل جمیرا

جزیره ی جهان

خانه سعید آل مکتوم

فواره دبی

اسکی دبی

مسجد جمیرا

پارک دلفین ها

مسجد بزرگ

جزیره دیره

پالم جبل علی

استودیو های جهانی دبی لند

برج ساعت دیره

زعبیل پارک

برج آفیس امارات

برج اتیسالات 1

کانال عربی

املاک گلف جمیرا

باغ وحش دبی

پارک سرگرمی سرزمین عجایب

سرزمین ماجراجویی

برج

کشتیرانی دبی

برج دریاچه جمیرا

معبد هندوی دبی

مرکز تجارت جهانی دبی

آکواریوم دبی و حیات وحش زیر آب

خیابان راس الخیمه

خیابان شیخ زائد

خیابان دیره

پارک ال صفا

پارک مشرف

پارک ساحلی جمیرا

مسجد آبی

مسجد جامع شیخ زائد

بازار طلای دیره

موزه معماری سنتی

موزه شتر

موزه قهوه

گالری ایام

مدرسه ال احمدیه

برج های امارات

 

مراکز خرید در دبی:

بازارهای معروف دیره: دیره در ضلع شمالی نهر دبی و خیابان های شلوغ و پر از ملیت های مختلف واقع شده است. برای مسافران این مکان بیشترین معروفیت را به علت مغازه های سنتی خود دارا می باشد. بازار طلای دیره بزرگترین بازار طلای جهان می باشد و دبی به این دلیل لقب "شهر طلا" را به خود اختصاص داده است. انواع مختلف جواهرات از سنتی تا مدرن در دسترس است و همچنین گزینه هایی از طراحی برای سفارش با سلیقه خودتان موجود می باشد.

بازار دبی: دبی مال برترین مرکز خرید این شهرستان است و ورود به برج خلیفه و همچنین آکواریوم دبی را فراهم می کند. همچنین اگر شما به دنبال گزینه های سرگرمی بیشتر می گردید یک زمین اسکی روی یخ، منطقه بازی و سینما نیز وجود دارد.

بازار بزرگ امارات: مرکز خرید امارات یکی از معروف ترین مراکز خرید شهر است که مجهز به امکانات دیدنی و جذاب (و البته حقیقی) اسکی دبی در داخلش می باشد. پیست اسکی سرپوشیده با تله کابین و محفظه پنگوئن کامل می شود، همه با یک درجه حرارت مداوم -4 درجه سانتیگراد. جدول زیر نشان دهنده ی مراکز خرید برتر دبی می باشد:

بازار عطر

بازار ادویه دیره

بازار طلا

دبی مال

مرکز خرید امارات

بازار مدینت جمیرا

ابن بطوطه مال

گلوبال ویلیج

دیره سیتی سنتر

سیتی سنتر میردیف

دبی مارینا

دبی فستیوال سیتی

مِرکاتو

وافی سیتی

پارک طلا و الماس

الغریر سنتر

دراگون مارت

باکس پارک

دبی اوتلت مال

بورجومان سنتر

اوتلت ویلیج

ال برشا مال

ریف مال

سیتی سنتر میآیسِم

اتحاد مال

میردیف مال

سانست مال

سنتری مال

مدینا مال

مرکز خرید ابراج

گرند سیتی مال

مرکز خرید برج های دوقلو

ال غزال مال

مرکز خرید برج مصلا

پالم استریپ مال

 

 

سرویس حمل و نقل:

پس از راه اندازی مترو، سیستم حمل و نقل عمومی دبی ، در خاورمیانه بهترین شد، اما هنوز هم در این شهر ماشین بسیار گران است و بیشتر بازدید کنندگان در آخر از تاکسی استفاده می کنند. برنامه ریزان سفر می توانند بهترین راه برای سفر را نشان دهند.

 

برای خرید تورهای ویژه جام ملت های آسیا - امارات 2019 اینجا کلیک کنید.

 

 
© 2018 , All Right Reserved