در زیبا ترین خیابان های جهان قدم بزنید

از عظمت درختان ردیفی خیابان شانزالیزه تا جذابیت مراسم های خیابان شلوغ بوربن، تمامی این خیابان ها در یک نگاه بازتاب دهنده فرهنگ شهرهایشان می باشند. شما در چندتا از زیبا ترین خیابان های جهان قدم زده اید؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این خیابان ها و فرهنگ تاثیرگذار بر آن آشنا شوید.

 

  1. خیابان بوربن، نیو اورلینز، آمریکا یکی از زیبا ترین خیابان های جهان

خیابان بوربن (Bourbon Street) واقع در قلب محله فرانسوی ها و مرکز جشن های شهر محسوب می شود. خیابان بوربن در زمان مراسم ماردی گراس (Mardi Gras) پر از شور و هیجان شده و در تمامی شب های هفته نیز سرزنده و پر سر و صدا می باشد. پس از فاجعه ی طوفان کاترینا قبل از هر جای دیگری، این خیابان به شکوه خود بازگشت. این خیابان اولین مقصد گردشگران علاقه مند به موسیقی، غذا و تفریحات می باشد.

قدمت این خیابان به سال 1718 بر می گردد و برای احترام به خانواده ای فرانسوی نامشان بر روی آن گذاشته شده است. طول خیابان بوربن به اندازه 14 بلوک می باشد، از خیابان کانال تا بلوار اسپلانده، همچنین بسیاری از ساختمان های تاریخی نیو اورلینز در این خیابان واقع شده و امروزه بیشتر آن ها به کافه و رستوران تغییر یافته اند. هر شب در و پنجره های آن ها با نورهای روشن، گروه های موسیقی فوق العاده و جو پایکوپی برای جذب افراد پیاده باز می باشند.

زیبا ترین خیابان های جهان

 زیبا ترین خیابان های جهان

   2. خیابان شانزلیزه، پاریس، فرانسه یکی از زیبا ترین خیابان های جهان

خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées) مسیری مستقیم از موزه لوور تا طاق پیروزی (معروف ترین بلوار در دنیا) می باشد. برخی این بلوار را زیباترین بلوار دنیا می خوانند. مسیر درخت ها، کافه های متنوع، فروشگاه های لوکس و سالن های تئاتر از سال 1670 نقشی اساسی در زندگی پاریسی ایفا کرده اند.

با وجود باغ شانزلیزه، موزه های متنوع، بناهای تاریخی، از جمله کاخ بزرگ و کاخ کوچک در شانزلیزه، این بلوار شاهد برخی از بزرگترین لحظات تاریخی این شهر بوده است. امروزه رژه ارتش فرانسه در روز ملی باستیل (Bastille Day Military Parade) و مایل نهایی مسابقه دوچزخه سواری «تور دو فرانس/Tour de France» در این بلوار برگزار می شود. در اولین روز یکشنبه هر ماه، ورود ماشین به شانزلیزه ممنوع و بلوار مختص پیاده­روی و دوچرخه سواریست. این بهترین گونه­ی بازدید از شانزلیزه است. در تور فرانسه در خیابان شانزلیزه قدم بزنید.

زیبا ترین خیابان های جهان

زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. گینزا، توکیو، ژاپن یکی دیگر از زیبا ترین خیابان های جهان

با وجود آتشسوزی ویرانگر سال 1872 و بمب گذاری در جنگ جهانی دوم، منطقه گینزا (Ginza) خود را بازسازی کرده است.  امروزه این خیابان مملو از نورهای نئونی کور کننده، مغازه های مد آینده نگرانه و صنایع دستی سنتی ژاپنی­ست. همچنین در منطقه ی تئاتر کوباکی شهر قرار گرفته است.

خیابان چوئو جاذبه ی اصلی گینزا بوده و در بالای ایستگاه گینزا، در کنار چهارراه معروف گینزا واقع شده است. حضور و حرکت جمعیت بی­شمار عابرین پیاده در این چهارراه، منظره ای مبهوت کننده ایجاد می کند. در روز های شنبه و یکشنبه حرکت وسایل نقلیه در این خیابان ممنوع و خیابان مختص عابرین پیاده می باشد.

زیبا ترین خیابان های جهان

زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. خیابان استرادون، دوبرونیک، کرواسی یکی از زیبا ترین خیابان های جهان

خیابان استرادون (Stradun) با ساختمان های بی تناسب و سنگ­فرشی از سنگ آهک، شاهراه اصلی دسترسی به شهر قدیمی دوبرونیک که ماشین اجازه ورود ندارد است. این مسیر دارای رنگ و سبک ثابت، راه ارتباطی میان 2 دروازه ی انحصاری تاریخی شهر پیله (Pile) در غرب و پلوچه (Ploče) در شرق است. خیابان استرادون پرطرفدارترین جاذبه ی دوبرونیک است و در صورتی که کشتی تفریحی به جزیره آمده باشد، بسیار شلوغ است.

مردم هنوز در خانه های باستانی مخفی شده در هزارتوی قرون وسطی زندگی می کنند. اگر در ساعات اولیه صبح و یا شب های دیر هنگام و در زمان خلوتی به این خیابان بروید، می توانید مردم محلی را در حال پیاده روی و گفت­و­گو ببینید. همچنین طرفداران سریال «بازی تاج و تخت Game Of Thrones» برای بازدید از لوکیشن ضبط قسمت 10ام از 5امین فصل سریال به دوبرونیک سفر می کنند.

زیبا ترین خیابان های جهان

زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. خیابان بیل، ممفیس، آمریکا

اگر شما از طرفداران موسیقی بلوز (Blues) باشید، با خیابان بیل آشنایی دارید. در شهری با تاریخچه غنی موسیقی این خیابان مرکز اجتماع اشخاص برجسته موسیقی بلوز منطقه است.

با وجود 3 بلوک کلوب، رستوران و مغازه در قلب مرکز شهر ممفیس، خیابان بیل (Beale Street) بزرگترین جاذبه موسیقی بلوز، جاز، راک اند رول و  آر اند بی می باشد. این خیابان به عنوان منطقه تاریخ برجسته ملی شناخته شده است و در موسیقی بسیار جد­ی­ست. تجمعات برای نواختن موسیقی زنده عموما تا پاسی از شب ادامه دارند.

زیبا ترین خیابان های جهان

زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. خیابان کائو سان، بانکوک، تایلند یکی از زیبا ترین خیابان های جهان

خیابان کائو سان (Khao San Road) نمای زیبا و مراکز دیدنی معروفی ندارد، اما خیابان کائو سان همچنین مرکز تجمع کوله گردهای بانکوک می باشد. در این مسیر فشرده و شلوغ 1 کیلومتری تعداد بیشماری مهمان خانه با قیمت مناسب، کافی نت، کافه، رستوران، سالن ماساژ، آژانس مسافرتی، کتابفروشی، بازار غرفه ای، تاتوشاپ و تعداد زیادی کوله­ گرد جای گرفته است.

جو این خیابان شما را جذب خواهد کرد. در یکی از کافه های خیابانی نشسته و به تماشای کوله­ گرد ها و مردم محلی بانکوک از هیپستر تا دانشجویان هنر بپردازید. در تور تایلند از خیابان کائوسان دیدن فرمایید.

زیبا ترین خیابان های جهان

زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. خیابان رویال مایل، ادینبورگ، اسکاتلند

خیابان رویال مایل (The Royal Mile) از قلب شهر قدیمی ادینبورگ عبور می­کند و بهترین روش برای بازدید از تمامی جاذبه های معروف شهر می­باشد. خیابان رویال مایل از قلعه ادینبورگ، که واقع بر بلندای سنگی آتشفشانیست، شروع می­شود، به کاخ هولی رود هاوس (Palace of Holyroodhouse) رسیده و در سایه ی آرتورز سیت (Arthur's Seat) به پایان می­رسد. در طی مسیر از کلیسای جامع سنت گیلز (St Giles' Cathedral) و ساختمان پارلمان (Scottish Parliament) فوق مدرن اسکاتلند نیز عبور می کند.

در انتهای مسیر خیابان مایل، با وجود ساختمان های بلند، پایان سنگفرش خیابان و راه پله های باریک متصل کننده و شکل گیری دنیای زیرزمینی مخفیانه، نادیده گرفته شده است. در این خیابان برخی از بهترین کافه و رستوران های شهر واقع شده اند. در طی فستیوال سالیانه ی شهر، می توانید از تعداد بیشماری اجراهای خیابانی توسط نوازندگان، بازیگران و هنرمندان خیابانی لذت ببرید.

زیبا ترین خیابان های جهان

زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. خیابان چاندی چوک، دهلی، هند

خیابان چاندی چوک (Chandni Chowk) یکی از شلوغ ترین بازارهای دهلی قدیمی و نمومه ای واضح از زندگی هندی می باشد. در این خیابان همانند همه جای دهلی، جمعیت بالا، دکه های فروش ادویه، میوه های خشک شده، جواهرات نقره و ساری های رنگارنگ می بینید. همه روزه کالاهای خانگی نیز در کنار تازه ترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی شهر در اینجا موجود می باشند.

خیابان چاندی چوک مناسب هرکسی نمی باشد. شلوغی و تنه زدن های بی وقفه  همه جوره شما را آزار می دهد. خوشبختانه مسجد جاما مربوط به قرن 17ام در نزدیکی این خیابان واقع شده و شما می توانید برای استراحت به این مسجد با دیوار های ماسه سنگی قرمز بروید. تور هند فرصت مناسب برای قدم زدن در خیابان چاندی چوک می باشد.

زیبا ترین خیابان های جهان

زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. خیابان لارامبلا، بارسلون، اسپانیا

از میان خودنمایی مجسمه های انسان زنده و ازدحام توریست ها حرکت کنید تا شاید متوجه شوید که چرا شاعر اسپانیایی، فردریکو گارسیا لورکا، درباره خیابان لارامبلا (La Rambla) این چنین نوشته است: «این تنها خیابانی در دنیاست که آرزو دارم، هرگز به پایان نرسد». درخت های عظیم واقع در این راستا فضایی برای استراحت از آفتاب شدید کاتالونیایی ایجاد کرده و در میان استراحتگاه های توریستی کافه و سالن های تئاتر نیز موجود می باشند.

خیابان لارامبلا مسیری به دارازی 1.2 کیلومتر است که میدان پلاسا دِ کاتالونیا را در مرکز آن در بندر وله به بنای تاریخ کریستف کلمب متصل می کند. حواستان به موزاییک های زیبای خوان میرو در پیاده رو ها، بازار گل هفتگی در رامبلا د سنت جوزف و رامبلا دلز کپوچین (صومعه کاپوچین سابق که امروزه سالن اوپرا) باشید. در تور اسپانیا به خیابان لارامبلا بروید.

 زیبا ترین خیابان های جهان

 زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. خیابان برادوی، نیویورک، آمریکا

خیابان برادوی (Broadway) معروف ترین مرکز سالن تئاتر در دنیا می باشد، گفته شده است که اگر بتوانید در برادوی به موفقیت دست یابید، می توانید در هر کجای دنیا نیز موفق بشوید. کافیست به یکی از نمایش های سالن ها میان خیابان 42­ام و 53ام بروید تا متوجه دلیل این شهرت بشوید.

خیابان برادوی قدیمی ترین خیابان شمالی-جنوبی در شهر نیویورک می باشد. قدمت این خیابان به اولین ساکنان نیو آمستردامی بر می گردد. نام برادوی ترجمه ی نام قدیمی هلندی، برد وگ (Brede weg)، می باشد. در عین حال بزرگترین جاذبه ی توریستی نیویورک (تایمز اسکوئر/Times Square) در تقاطع برادوی و خیابان هفتم واقع شده است.

 زیبا ترین خیابان های جهان

 زیبا ترین خیابان های جهان

 

  1. خیابان اورچارد، سنگاپور

در قرن 18ام خیابان اورچارد (Orchard Road) دارای درختان جوز هندی، فلفل و باغ های میوه ای بود. امروزه این خیابان یکی از معروف ترین مراکز خرید دنیا می باشد. کافیست مدت زمانی را در خیابان اورچارد بگذرانید.

هیئت گردشگری محلی ادعا دارد این خیابان معروف ترین خیابان خرید در آسیا می باشد. در مسیر 2.2 کیلومتری این خیابان مراکز خرید، هتل های لوکس و تعداد بیشماری رستوان و کافه وجود دارد. در تور سنگاپور به خیابان اورچارد بروید.

 زیبا ترین خیابان های جهان

 زیبا ترین خیابان های جهان

 
© 2018 , All Right Reserved