با 7 فرودگاه ترسناک دنیا آشنا شوید

از ارتفاعات کوه هیمالیا تا «بی خاصیت ترین فرودگاه دنیا» واقع بر تپه ای در اقیانوس اطلس، این مسیر های آسفالت، خاکی و شنی فرودگاه مناسب مسافران ترسو نمی باشد. اگر جرات دارید، با ما همراه باشید تا با این 7 فرودگاه ترسناک دنیا آشنا شوید.

  1. فرودگاه تنزینگ-هیلاری، لوکلا، نپال

فرودگاه کوچک واقع در لبه ی پرتگاه تنزینگ- هیلاری (Tenzing-Hillary Airport) در لوکلا نپال، به عنوان خطرناک ترین فرودگاه دنیا شناخته شده است. همچنین در فصل های بهار و پاییز (بهترین زمان برای کوهنوردی در منطقه) بسیار شلوغ است.

این فرودگاه در سال 1964 با هدف کاهش زمان حمل لوازم از کاتماندو تا اورست ساخته شده است. سر ادموند هیلاری (Sir Edmund Hilary)، اولین مردی که به قله ی اورست صعود کرد، می خواست در زمین های مسطح فرودگاه بسازد، اما کشاورزان حاضر به فروش زمین های حاصل خیز خود نبودند. به جای آن، زمینی با شیب تند به قیمت 635 دلار خریداری کرد و از آن پس خلبان ها را درگیر شیب تند، شرایط آب و هوایی نامساعد و بادهای دردسر ساز کرد.

فرودگاه ترسناک دنیا

فرودگاه ترسناک دنیا

 

  1. فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا، سنت مارتن

دلیل شهرت فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا (Princess Juliana International Airport)، جمعیتی است که در ساحل ماهو، در پایان باند جمع می شوند تا توسط تندباد حاصله از هواپیمای در حال فرود (در خلیج آکوا بلو) پرتاب شوند.

فرود چالش های زیادی دارد، خلبانان مداوما باید حواسشان به حفظ ارتفاع صحیح با زمین باشد، اما بلند شدن بسیار سخت تر می باشد. به محض فرود، یک پیچ یو شکل وجود دارد، تا از برخورد هواپیما با کوه های بزرگ در پایان باند جلوگیری شود.

آشنایی با فرودگاه ترسناک دنیا

با 7 فرودگاه ترسناک دنیا آشنا شوید

 

  1. فرودگاه بارا، ایلیگاری، اسکاتلند

فرودگاه بارا (Barra Airport)، تنها فرودگاه دنیاست که با برنامه ریزی قبلی، هواپیما در ساحل فرود می آید. این فرودگاه در خلیج باریکی در لبه ی شمالیِ جزیره ی بارا در اسکاتلند واقع شده است. این فرودگاه دارای 3 باند پرواز می باشد که به صورت مثلث قرارگرفته و توسط ستون های چوبی مشخص شده اند، تنها در زمان جزر قابل استفاده می باشد.

در زمان مد، باند پرواز در زیر دریا ناپدید می شود. زمان پرواز ها با جزر و مد هماهنگ می شوند.

7 فرودگاه ترسناک دنیا

ترسناک ترین فرودگاه ها

 

  1. فرودگاه بین المللی جبل‌ طارق، جبل ‌طارق

محدوده ی جبل طارق، خارج از بریتانیا، تنها 6.8 کیلومتر مربع می باشد، پس عجیب نیست که فرودگاه بین المللی معضل کمبود فضا داشته باشد. به علت وجود شهری شلوغ، بندرگاه پر رفت و آمد و سنگ آهک عظیم جبل طارق، این فرودگاه در فضایی بسیار کوچک و در هم پیچیده است.

همچنین با خیابان وینستن چرچیل (یکی از شلوغ ترین خیابان های جبل طارق) متقاطع است.

ترسناکترین فرودگاه های جهان

/اشنایی با ترسناک ترین فرودگاه ها

گلفام سفر در تمامی مراحل سفر در خدمت شما مسافرین محترم میباشد.

  1. باند پرواز ماتکان، ماتکان، لسوتو

بلند شدن از باند پرواز ماتکان (Matekane Air Strip) در لسوتو، مانند آن است که پرنده کودکش را از لانه به پایین پرتاب می کند و امیدوار است که بتواند پرواز کند. این باند پرواز، واقع در ارتفاعات کوهستان، دارای طول حدود 400 متری می باشد. در پایان باند، سقوطی 600 متری وجود دارد.

این باند پرواز عموما توسط مراکز خیریه و دکتر هایی که به دهکده های واقع در مناطق غیر قابل دسترس­اند، مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها جان خود را به خطر می اندازند تا جان دیگران را نجات دهند.

با 7 فرودگاه ترسناک دنیا آشنا شوید

با 7 فرودگاه ترسناک دنیا آشنا شوید

برای خرید بلیط هواپیما به سایت گلفام سفر مراجعه بفرمایید.

  1. فرودگاه کورشول، کورشول، فرانسه

فرودگاه کورشول (Courchevel Airport) در ارتفاعات کوهستان آلپ کانادا واقع شده است. طول این فرودگاه تنها 445 متر طول و شیب تند (18.5%) دارد و توسط پیست های اسکی احاطه شده است. در پایان باند نیز سقوطی بر روی سنگ وجود دارد.

آنچه که فرود در این فرودگاه را خطرناک می کند، خود کوه های آلپ می باشد. در بیشتر جهات، توسط کوه های بلند احاطه شده است. اگر خلبان مراحل فرود را شروع کند، باید به آن پایبند بماند زیرا در فرودگاه کورشول امکان دور زدن وجود ندارد.

فرودگاه ترسناک

با 7 فرودگاه ترسناک دنیا آشنا شوید

 

  1. فرودگاه سنت هلن، سنت هلن

فرودگاه سنت هلن (St Helena Airport) در سال 2017 افتتاح شده است، اما مراحل سخت و طولانی را پشت سر گذاشته است. در سال 1999 تصمیم ساخت آن گرفته شد، در نهایت در سال 2015 ساخت آن به اتمام رسید، به محض پایان ساخت، آنرا «غیر قابل استفاده» خواندند. زیرا ساخت فرودگاه در لبه ی پرتگاه ایده ی عاقلانه ای نمی باشد. باد های قوی و بی ثبات دریا باعث شد تا این فرودگاه به عنوان بی خاصیت ترین فرودگاه دنیا شناخته شود.

برنامه ها تغییر کرد و پرواز های مستقیم لندن لغو شدند. در ابتدا، جت های کوچکی که از جوبورگ (با ماکسیمم 76 مسافر)، در لبه ی پر باد سنت هلن فرود می آمدند. حتی وقتی هوا خوب است، خلبانان باید فرودی مانند فرود اضطراری انجام دهند و تجربه ی پروازِ ترسناکی است.

7 فرودگاه ترسناک

فرودگاه ترسناک

 

 
© 2018 , All Right Reserved