با 10 برج بلند دنیا آشنا شوید

با 10 برج بلند دنیا 

برج خلیفه در سال 2010 لقب بلندترین برج دنیا را کسب کرد و از آن زمان این لقب را حفظ کرده است. رشد شهر ها در سال های اخیر چه به دلیل نوآوری در ساخت یا کمبود زمین، بسیار شکل عمودی به خود گرفته است. در واقع بین شهرها رقابتی به وجود آمده است که کدام شهر بلندترین برج را دارد. با اینکه داشتن بلندترین برج دنیا گردشگران متعددی را به شهر جذب می کند، این لقبی نیست که برای مدت طولانی به یک شهر اختصاص یابد. 20 سال پیش، آمریکای شمالی با 75% از بلندترین برج های جهان رکورد دار بود، در حالی که امروزه این لقب به آسیا و خاورمیانه رسیده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با 10 برج بلند دنیا آشنا شوید.

  1. برج خلیفه، امارات متحده عربی / 830 متر (Burj Khalifa) یکی از با 10 برج بلند دنیا آشنا شوید

برج خلیفه با 830 متر ارتفاع بلندترین برج دنیا می باشد. این برج اساسا از فولاد و بتن ساخته شده و طراحان آن معماران برج هایی از قبیل برج ویلیس (Willis Tower) در شیکاگو و مرکز تجارت جهانی یک (One World Trade Center) در نیویورک هستند. این برج به دستور دولت امارات متحده ساخته شد تا اقتصاد کشور را از نفت به اقتصادی برپایه گردشگری و خدمات دهی تغییر دهد و در سال 2010 کار آن به پایان رسید. در 19 برج مسکونیِ برج خلیفه 30000 نفر سکونت دارند، همچنین دریاچه مصنوعی، 9 هتل و مرکز خرید از دیگر امکانات آن می باشند.

در تور دبی از برج خلیفه دیدن فرمایید.

تور دبی

 

  1. برج شانگهای، چین / 632 متر (Shanghai Tower) یکی دیگر از با 10 برج بلند دنیا

برج شانگهای (دومین برج بلند دنیا) بلندترین برج چین بوده و 121 طبقه در ارتفاع 632 متری خود جای داده است. ساخت برج شانگهای در سال 2006 آغاز شد و حدود 8 سال به طول انجامید. گنسلر (Gensler) شرکت معماری آمریکایی طراحی این برج را برعهده داشت. کاربری اولیه این برج هتل و ساختمان اداری بود. امروزه برج شانگهای 320 اتاق هتل و 1100 فضای پارکینگ در خود جای داده است. منظره بالای برج رو به منطقه ی زیبای پودونگِ (Pudong) در حال توسعه می باشد.

بلندترین برج دنیا

 

  1. برج سلطنتی ساعت مکه، عربستان سعودی / 601 متر (Makkah Royal Clock Tower)

برج سلطنتی ساعت مکه به نام ابراج البیت نیز شهرت دارد. این برج با 601 متر ارتفاع سومین برج بلند دنیا می باشد. این مجموعه دولتی دارای یک هتل 120 طبقه ای، مرکز کنفرانس، موزه اسلامی و سالن نماز 10000 نفری است. خدمات دیگر داخل ساختمان شامل مرکز خرید 5 طبقه ای و مرکزی برای تماشای ماه در ماه رمضان می باشد. ابراج البیت توسط گروه سعودی بن لادن (بزرگترین شرکت ساخت و ساز در عربستان سعودی) ساخته شده است. ساعتِ برج سلطنتی مکه بزرگترین صفحه ساعت در دنیا می باشد.

بلندترین برج ها

 

  1. مرکز مالی بین المللی پینگ ان، چین / 599 متر (Ping An International Finance Centre) یکی دیگر از 10 برج بلند دنیا

مرکز مالی بین المللی پینگ ان در شنژن، چین 599 متر ارتفاع دارد. ساخت این برج در سال 2017 به پایان رسید. برج پینگ ان دارای مرکز کنفرانس، هتل و فضاهای خرده فروشی متعددی می باشد. همچنین بیمه پینگ ان در این بنا واقع شده است. پینگ ان دارای 33 آسانسور دوطبقه برای دسترسی به 115 طبقه است. در طرح اولیه ساختمان یک آنتن تعبیه شده بود. اما در نهایت از آن منصرف شدند زیرا نگران اختلال در پرواز ها بودند.

بلندترین برج ها

 

  1. برج جهانی لوته، کره جنوبی / 555 متر (Lotte World Tower)

برج جهانی لوته در سئول، کره جنوبی واقع شده است. با 555 متر ارتفاع، 5امین برج بلند جهان است. ساخت این بنا در مارچ 2016 به پایان رسید. برای ساخت این بنا 13 سال برنامه ریزی انجام شده و در نهایت در مارچ 2011 ساخت آن آغاز شد. این برج 123 طبقه دارد که 6 طبقه ی آن زیر زمین است. سقف این بنا با چنان استحکام بسیار بالایی ساخته شده که می تواند در مقابل زلزله ای به بزرگی 9 ریشتر مقاومت کند.

برج بلند دنیا

 

  1. مرکز تجارت جهانی یک، ایالات متحده / 541 متر (One World Trade Center)

مرکز تجارت جهانی یک با 546 متر ارتفاع و 104 طبقه بلندترین برج نیویورک و ایالات متحده و حتی نیمکره غربی می باشد. ساخت این بنا در سال 2014 به پایان رسید. مرکز تجارت جهانی یک به عنوان ساختمان کاربردی و یادبود حملات تروریستی 11 سپتامبر ساخته شد. انرژی تجدید پذیر این برج که شامل استفاده از آب باران می باشد مورد تحسین واقع شده است.

10 برج بلند دنیا

 

  1. مرکز مالی جهانی گوانگ‌ژو سی تی اف، چین / 530 متر (Guangzhou CTF Finance Centre) یکی از با 10 برج بلند دنیا

مرکز مالی جهانی گوانگ‌ژو سی تی اف در شهر گوانگ‌ژو در جنوب چین واقع شده است. این برج آسمان خراشی چندکاربردی می باشد که در اکتبر 2016 شروع به ساخت کرد. این برج 530 متری دارای مرکز خرید، دفاتر اداری و هتل می باشد. سریعترین آسانسور دنیا در این برج قرار گرفته که تا 71 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

10 برج بلند دنیا

 

  • مرکز مالی جهانی تیان‌ژین سی تی اف، چین / 530 متر (Tianjin CTF Finance Centre)

مرکز مالی جهانی تیان‌ژین سی تی اف در کنار مرکز مالی جهانی گوانگ‌ژو سی تی اف رتبه 7امین برج بلند دنیا را دارد. این دو برج دارای 530 متر ارتفاع می باشند. ساخت این برج در سال 2013 شروع شده و در سال 2018 تکمیل می شود. 97 طبقه ی این برج دارای کاربری های مختلفی می باشند.

 

  1. برج چاینا زون، چین / 528 متر (China Zun)

برج چاینا زون واقع در پکن در سال 2018 تکمیل می شود. در زمان تکمیل با 528 متر ارتفاع، 8امین برج بلند دنیا می شود. هدف این برج ایفای نقش به عنوان قطب مرکزی منطقه تجاری پکن می باشد. گروه  CITIC سازندگان این برج هستند.

10 برج بلند دنیا

 

  1. برج تاپیه 101، تایوان / 508 متر (Tapei 101)

همانطور که از نام برج تاپیه 101 واضح است، این برج دارای 101 طبقه است. با 508 متر ارتفاع، یکی از بلندترین برج های دنیا می باشد. در زمان ساخت این برج در سال 2004 طراحی آن بسیار منحصر به فرد بود. برج تاپیه به مدت 6 سال دارای مقام بلندترین برج دنیا بود تا اینکه برج خلیفه این مقام را کسب کرد. برج تاپیه 101 نمونه ای از معماری پست مدرن بوده و به علت داشتن نمای سبز-آبی منحصر به فرد شهرت دارد. این برج بر خط آسمان تاپیه تسلط داشته و به علت منظره زیبا از بالای برج جاذبه ای گردشگری می باشد.

10 برج بلند دنیا

 

  1. مرکز مالی جهانی شانگهای، چین / 492 متر (Shanghai World Financial Center)

مرکز مالی جهانی شانگهای در سال 2008 به پایان رسیده و ارتفاعی 492 متری با 101 طبقه دارد. این برج در منطقه لادِن پودونگ شهر شانگهای واقع شده است و نقش مرکز مالی و تجارت بین المللی را ایفا می کند. این برج دارای اتاق های هتل، دفاتر، کنفرانس ها، عرشه تماشا و مراکز خرید می باشد. نمای بالای این برج جمع شده است و کنترل هوایی به نام VAV  دارد. مرکز مالی جهانی با قابی مورب طراحی شده است تا جلوی نیروهای فشار دهنده (آدم های داخل ساختمان، باد، ابزارهای سنگین روی زمین) را بگیرد. منتقدان طراحی خاص این آسمان خراش را بسیار تحسین کرده اند.

10 برج بلند دنیا

 
© 2018 , All Right Reserved