با شهر 5000 ساله ی درین‌کویو در زیرزمینِ کاپادوکیا آشنا شوید

کاپادوکیا

منطقه ی کاپادوکیا (Cappadocia) یکی از مناطق پر بازدید تور ترکیه می باشد که در مرکز ترکیه واقع شد ، هرساله تعداد زیادی گردشگر برای بازدید از این مراکز با رزرو آنلاین تورترکیه  برای گردشگری به اینن کشور سفر می کنند ، خانه ی یکی از منحصربه فردترین مناظر دنیا در میان دره های عمیق و سازه های سنگی با وجود خانه ها، کلیسا، مقبره و معابد و تمدن های کامل در دل شکل طبیعی زمین می باشد. شهرها، امپراتوری ها و مذاهب مختلفی در اطراف این پناهگاه های زیرزمینی شکل گرفته و فروپاشیدند اما آن ها هنوز پابرجا هستند.

شهرزیرزمینی درین‌کویو

باستان شناسان شهرزیرزمینی عظیم دیگری کشف کردند که حداقل 7 کیلومتر تونل، کلیساهای مخفی و گالری هایی مربوط به 5000 سال پیش در آن وجود دارد. شهر باستانی درین‌کویو (Derinkuyu) در زیر قلعه نوشیر (Nevşehir) و منطقه پیرامون قرارگرفته است. این کشف در حین اجرای پروژه شهری مربوط به سازمان مسکن ترکیه رخ داد.

زمانی که 1500 ساختمان در داخل و اطراف نوشیر تخریب شده بود و در زمان پی کنی برای ساخت ساختمان های جدید، این شهرزیرزمینی را کشف کردند.

منطقه نوشیر به داشتن شهرزیرزمینی درین‌کویو شهرت داشته که تا 20000 ساکن را در خود جای داده بود. این شهر دارای 11 طبقه بوده و 600 ورودی دارد، همچنین از طریق تونل های چند مایلی به شهرهای زیرزمینی دیگر متصل شده است.

شاید باور اندازه و ابعاد شهرزیرزمینی درین‌کویو سخت باشد اما باستان شناسان براین باورند که شهرزیرزمینی کشف شده بزرگترین شهرزیرزمینی در نوشیر و حتی شاید بزرگترین شهرزیرزمینی دنیا باشد. سایت های زیرزمینی متعددی در کاپادوکیا نیز به این عصر مربوط می شوند.

گفته شده است که شهرهای زیرزمینی دیگرِ نوشیر حتی به اندازه آشپزخانه ی این شهرزیرزمینی نمی باشند.

 
© 2018 , All Right Reserved