با دیدن این 12 منظره متحیر شوید!

شما از دیدن چطور مناظری لذت می برید؟ مناظری از دهانه های آتشفشانی که گدازه های آتش پرتاب می کنند؟ کوه های رنگارنگ؟ دریاچه های صورتی؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید و بگذارید این مناظر عجیب و خارق العاده شما را حیرت زده کنند.

  1. کوه های رنگین کمان، پرو

این مکان دیدنی شهر پرو (Peru) به نام کوه های رنگین کمان شناخته شده اند؛ اما مردم محلی این مکان را «ونیکانکا» می خوانند، که به معنی «کوه های 7 رنگ» می باشد. در منطقه ی کوسکوِ (Cusco)، پرو واقع شده است. با گذر زمان، فرسایش و ساییدگی، بر سطح این کوه ها راه راه های رنگارنگ به وجود آمده است.

دسترسی به این شگفتیِ طبیعت آسان نمی باشد. شما می توانید از طریق کوهنوردی 6 روزه در گذرگاه اوزن گیت (Ausengate Trek) و یا کوهنوری یک روزه (به مسافت 15 کیلومتر) به ارتفاع 5020 متر بالاتر از سطح دریا به این کوه ها دست یابید. هر روشی را که انتخاب کنید، دیدن کوه های رنگین کمان ارزش زحمات شما را دارند.

مناظر عجیب و خارق العاده

مناظر عجیب و خارق العاده

 

  1. گرند پریسماتیک، پارک ملی یلوستون، آمریکا

چشمه آبگرم گرند پریسماتیک (Grand Prismatic Spring) بزرگترین چشمه آبگرم در یلوستون (Yellowstone) و سومین در دنیا می باشد. شاخصه ی اساسی این چشمه رنگ های نارنجی، زرد، سبز و آبی می باشد؛ که توسط باکتری هایِ علاقه مند به حرارت (تنها موجودی که در اقلیم نامناسب آن دوام می آورد)، شکل گرفته است.

رنگ های زیبای این چشمه تصویر زیبایی ایجاد می کنند، اما در اعماق این چشمه (به اندازه ی 10 طبقه زیر زمین)، دما به 87 درجه ی سانتی گراد می رسد و در هر دقیقه 560 گالن آب از آن فوران می کند؛ به همین دلیل قطعا دلتان نمی خواهد در این چشمه آبتنی کنید.

مناظر عجیب و خارق العاده

مناظر عجیب و خارق العاده

 

  1. کاپادوکیا، ترکیه

در 2 دهه ی اخیر عکس های زیبای بالن هوای گرم سواری در منظره ی زیبای تخته سنگ ها، بسیاری از گردشگران را به پارک ملی گورمه (Göreme National Park) آورده است.

فرسایش و ساییدگی تاثیر جادویی بر این منطقه داشته است. این منطقه به نام دودکش پری (Fairy Chimneys) شناخته شده است. این ستون های بلند سنگی قرن ها پیش از فوران آتشفشانی (پس از گذشت زمان و ریزش سنگ های نرم تر) شکل گرفته اند.

نکته ی جذاب در مورد شکل گیری صخره های کاپادوکیا (Cappadocia)، نحوه ی خو گرفتن مردم با آن ها می باشد. شواهد بیانگر آن می باشند که مردم از قرن 4ام در این منطقه زندگی می کردند و از آن زمان پس، دهکده و شهر های زیر زمینی در این پارک شکل گرفته اند. هتل بوتیکی نیز در این محدوده ساخته شده است، که بازدیدکنندگان می توانید در تشکیلاتی سنگی اقامت داشته باشید و با نحوه ی زندگی عابدان آشنا شوند.

در تور ترکیه از این مکان دیدن فرمایید.

مناظر عجیب و خارق العاده

مناظر عجیب و خارق العاده

 

  1. پارک ملی برایس کنیون، آمریکا

جذاب ترین ویژگی کویر سنگ های قرمزِ پارک ملی برایس کنیون در یوتا، منار های مخروطی سنگی می باشند.

هرچند که این تشکیلات در بخش های دیگر آمریکا، مانند کلرادو و دشت شمالی بزرگ نیز موجود می باشند؛ اما جنگل انبوهِ فرایب در برایس کنیون منظره ای باشکوه ایجاد می کند.

به نظر می رسد که سنگ های برایس کنیون در حدود 30-40 میلیون سال پیش شکل گرفته اند. گذر زمان، سرمازدگی (نفوذ آب به داخل شکاف ها، یخ زدن، انبساط و دو نیم شدن سنگ ها)، دلیل اصلی شکل گیری این فرایب می باشد. تناژ رنگ قرمز این سنگ شبیه به چشم اندازهای جنوب غربی آمریکا است.

مناظر عجیب و خارق العاده

مناظر عجیب و خارق العاده

 

  1. دروازه ی دوزخ، ترکمنستان

دروازه ی دوزخِ ترکمنستان به نام «دروازه کراتر/Darvaza Crater» معروف می باشد و در حدود 40 سال پیش دهان باز کرده است. این میدان گازی در کنار روستای دروازه در قره‌قوم، استان آخال ترکمنستان واقع شده است، با این حال مبدا این آتشفشان شناخته نشده است. به اعتقاد مردم، در آغاز دهه 70 این گمانه فروکش کرده و از آن زمان آتش با فشار از آن فوران می کند. 

منطقه ی اطراف این سوراخ بسیار خالی می باشد، که این امر منظره ی ورودیِ دروازه ی دوزخ را عجیب تر می سازد. بهترین زمان برای بازدید از این دهانه زمان غروب (در حال کاهش نور و سوزش درخشان در گودال) می باشد. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

مناظر عجیب و خارق العاده

مناظر عجیب و خارق العاده

 

  1. گذرگاه غول پیکر، ایرلند شمالی

حدودا 40000 ستون شش ضلعی از جنس سنگ بازالت این گذرگاه غول پیکر حیرت انگیز در ساحل انتریم (Antrim Coast) در ایرلند شمالی را شکل داده اند.

در حدود 50 تا 60 میلیون سال پیش این سایت (ثبت شده در میراث جهانی یونسکو) از رسیدن مواد مذاب شناور به این منطقه و سرد شدن با رسیدن به دریا، شکل گرفته است.

تا قرن ها اسطوره و افسانه هایی در مورد چگونگی شکل گیری عجیب این منطقه تعریف می شد. برخی اعتقاد داشتند که ظاهر این گذرگاه باقی مانده ی جنگ های بزرگان اسکاتلندی و ایرلندی در عرض اقیانوس می باشد. هر آنچه که بر شکل گیری این گذرگاه تاثیرگذاشته، گذرگاه غول پیکر منظره ای با شکوه برای بازدید می باشد.

عجیب ترین اماکن دیدنی

جاذبه های دیدنی

 

  1. غار مرمرین، شیلی

غار های دریاچه ی کاررا (Lake General Carrera)، به نام کلیسای مرمرین (Marble Cathedral) شهرت دارند و از زیباترین قنات های زیرزمینی دنیا می باشند.

مانند نام آن، دیوار های این غار به زیبایی مرمر می باشند و آب زیر آن در تناژ رنگ های آبی روشن است.

به نظر می رسد که با آب شدن یخچال های طبیعی این شبکه ی تونل ها و غار ها با ظاهر طرح دار شکل گرفته است. برای رسیدن به این غار باید یک پرواز از سانتیاگو و سپس 200 مایل سواری بروید؛ اما بازدید از این منظره ارزش سختی هایش را دارد.

منظر متحیر کننده

جاذبه های دیدنی

 

  1. سالار د یونی، بولیوی

سالار دی یونی (Salar de Uyuni) در مسیر پیاده روی گردشگران آمریکای جنوبی قرار گرفته است، زمین نمک مسطح بولیوی (Bolivia) یکی از زیباترین و جذاب ترین مکان های دیدنی در این قاره ی متنوع می باشد.

زمین نمک مسطح سالار دی یونی با ابعاد 10000 کیلومتر مربع، بزرگترین زمین نمک در دنیا می باشد و خاص ترین منظره عکاسی را ایجاد می کند. خطای دید ایجاد شده در مقیاس و زاویه دید، فرصت برای خلاقیت در عکاسی فراهم آورده است.

زمین های نمک مسطح، سفید رنگ می باشند و مثل برف به نظر می رسند و در خط افق به درازا کشیده می شوند. تابش خورشید به این زمین نمک مسطح منظره ی خیره کننده ایجاد می کند، این امر به حدی می باشد که مردم بومی زیادی دچار کوری زودرس می شوند.

بهترین منظره زمانی شکل می گیرد که لایه ی نازکی از آب بر سطح زمین قرار می گیرد، در نتیجه زمین و آسمان متصل شده و مانند آینه عمل می کند.

در لبه های این زمین های نمک مسطح شش ضلعی های طبیعی در نمک شکل گرفته و در زمان طلوع و غروب نور را جذب می کنند.

برای تجربه ای کامل از یونی، در یکی از هتل های نمک سالار دی یونی اقامت داشته باشید. این هتل ها علیرغم دیوار، زمین، سقف و مبلمان نمکی، بسیار راحت می باشند.

دیدنی های جهان

مناظر عجیب و خارق العاده

 

  1. آتشفشان دالول، اتیوپی

آتشفشان دالول (Dallol Volcano) در اتیوپی (Ethiopia) مانند عکس های کاور آلبوم جیمی هندریکس (Jimi Hendrix) می باشد. این منظره ی آرامش بخش در داناکیل دپرشن (Danakil Depression) واقع در شمال شرقی اتیوپی، یکی از پست ترین و گرم ترین نقاط زمین می باشد. میانگین دمای روزانه 41 درجه ی سانتی گراد، در 410 فوت پایین تر از سطح دریا واقع شده است.

این شرایط دلیل ایجاد منظره آتشفشانی به رنگ زرد و سبز نئونی می باشد. خمیری از مواد معدنی ذوب شده در زیر سطح، آبی که از بالا وارد می شود را گرم می کند. تلفیقی از مواد ته نشین شده، نمک، مواد معدنی، گوگرد و آهن طی مراحل تقطیر و فرآیند خشک شدن این منظره ی چند رنگ را ایجاد می کند.

 

  1. پارک ملی سینگی بماراها «جنگل سنگی»، ماداگاسکار

پارک ملی سینگی بماراها «جنگل سنگی» (Tsingy de Bemaraha National Park)، در ماداگاسکار غربی واقع شده است و به جنگل کارست های سنگ آهک در زمین معروف می باشد.

مردم بر این باورند که این شکل های نادر به علت هزاران سال بارش باران شکل گرفته اند. این پارک در سال 1990 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این پارک مسیر ها و پل های طنابی وجود دارند که دسترسی به تمامی این منطقه ی 1500 کیلومتر مربعی را امکان پذیر سازند.

مناظر جادویی تنها چیزی نمی باشند که توجه مردم را به این پارک جذب کرده اند. همچنین در این پارک گیاهان و جانوران متنوعی زندگی می کنند. دریاچه ها، باتلاق های منگرو، گونه های در معرض انقراض، پرندگان، میمون های پوزه دار و مخصوصا موش صحرایی جنگلی قرمز را تنها در این بخش از ماداگاسکار پیدا می کنید.

 

  1. دریاچه‌ی هیلیر، استرالیای غربی

دریاچه ی هیلیر (به رنگ صورتی درخشان) مانند فضای فانتزی آقای ویلی وانکا (از کتاب چارلی و کارخانه ی شکلات سازی)، واقع در میدل آیلند، استرالیای غربی می باشد. دلیل اصلی رنگ آدامسی این دریاچه مشخص نمی باشد، اما برخی از محققان اعتقاد دارند به علت باکتری های دارای رنگدانه ی موجود در پوسته ی نمکی این دریاچه می باشد.

این دریاچه حدود 600 متر طول دارد؛ بهتر است با هلیکوپتر از آن عبور کنید تا بتوانید تفاوت رنگ آب صورتی آن و آب دریای مجاور را به طور کامل درک کنید. تنها تعداد کمی از گردشگران در این محدوده پیاده شده اند و در آب دریاچه شنا کرده، آن ها می گویند از ورود به آب صدمه ای ندیده اند و اگر از آب آن در بطری بریزید تغییر رنگ نمی دهد.

 

  1. استخر هوانگ لونگ (اژدهای زرد)، چین

دره ی هوانگ لونگ (Huanglong) در قلب چین، در شمال غربی سی شوان، در فاصله ی 3.5 کیلومتری منظره ی کوهستانی واقع شده است.

در طی قرن ها، کربنات کلسیم این دره را پر کرده است و استخر هایی از سنگ آهک (پر شده با آب آبی رنگ) ایجاد کرده است. افسانه های محلی شکلی ظاهر آن را به اژدها شباهت می دهند، زیرا با تابش خورشید به این استخر ها، تصویری شبیه به حرکت موجودی حیرت انگیز در میان دره به نظر می رسد.

این منطقه در سال 1992 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آب زلال استخر ها وارد جنگل دست نخورده می شود و در راستای آبشار به کوه ها می رسد و منظره ی آرامش بخشی را برای پیاده روی ایجاد می کند. در تور چین از استخر هوانگ لونگ دیدن فرمایید.

 
© 2018 , All Right Reserved