باید و نبایدهای سفر به روسیه!

آشنایی با بایدها و نبایدهای تور روسیه 

تور روسیه به خاطر در برداشتن جاذبه های تفریحی فراوان و دیدنی فراوانش می تواند واقعا حیرت آور باشد. همان طور که می دانید روسیه در حال حاضر هم میزبان بازی های جام جهانی 2018 است، واقعه ی شگفت انگیز و مطرحی که خیلی از افراد به خاطر آن تور روسیه را خریداری می کنند. اگر دوست دارید از این فرصت تابستانی استفاده کنید و سفر کنید، می توانید تور استانبول یا تور آنتالیا یا تور روسیه را خریداری کنید که هر سه  پیشنهاد شگفت انگیزی هستند. اگر تصمیم گرفته اید تا به روسیه سفر کنید، نکاتی هستند که قبل از هر اقدامی باید بدانید.

حتما قبل از سفر چند اصطلاح را یاد بگیرید

چه دوست داشته باشید و چه نه، روس ها انقدرها انگلیسی قوی ای ندارند به همین خاطر قبل از سفر بد نیست یک کتابچه زبان روسی تهیه کنید و تعدادی از اصطلاح های مهمی که فکر می کنید در سفر به دردتان می خورد را یاد بگیرید. یکی از آن اصطلاحات، spasibo  به معنای "متشکرم" است!

دنبال راه های حمل و نقل عمومی باشید

در بیشتر شهرها، وسایل حمل و نقل عمومی بهترین روش برای رفت و آمد هستند به خصوص در شهرهای بزرگ تر که مجهز به سیستم مترو هم هستند. در مورد روسیه هم که شدیدا پیشنهاد می کنیم از مترو استفاده کنید، جدای از ارزان تر بودن حمل و نقل به این روش، متروهای روسیه واقعا شگفت انگیز هستند و وقتی وارد ایستگاه های آن می شوید احساس می کنید به جای مترو وارد کاخ پادشاهی شده اید! مطمئن باشید تجربه ی شگفت انگیزی در تور روسیه خواهید داشت .

تور روسیه

 

حتما در فصل انتخابی تان، لباس مناسب همراه داشته باشید

هر کسی که می خواهد با تور روسیه به مسکو سفر کند، تصور می کند که قرار است به فریزر وارد شود! به همین خاطر لباس های خیلی گرم همراه خود می برند، این در حالیست که اگر در فصل گرم به  آن جا بروند با سورپرایز بدی روبرو می شوند. درست است که روسیه زمستان های سردی دارد ولی تابستان های آن هم می تواند واقعا گرم و شرجی باشد، پس حتما به این موضوع توجه کنید.

احترام به سنت های مردم کشور روسیه 

قبل از اینکه بخواهید به هر کشوری سفر کنید، قوانینی در مورد آنجا وجود دارد و هر کشوری باید و نبایدهای خود را دارد. درست است که روسیه در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است با این حال این به معنای از دست دادن و نادیده گرفتن سنت ها نیست و در این کشور قوانینی وجود دارد که حتی زمانی که به عنوان یک توریست هم به آنجا سفر می کنید باید آن ها را بدانید و به آن ها احترام بگذارید. برای مثال، وقتی که یک روس شما را به خانه اش دعوت می کند؛ انتظار دارد که یک هدیه ی هر چند کوچک برای او ببرید، البته که قطعا اگر این کار را نکنید کسی به شما به خاطر آشنا نبودن با سنت ها خرده نمی گیرد با این حال مطمئنا اگر رعایت کنید، بیشتر خوشحال می شود!

رسم مردم روسیه

 

امنیت بالا در روسیه 

بعضی ها تصور می کنند که ممکن است روسیه آنقدرها امن نباشد اما باور کنید که روسیه همانقدر امن است که دیگر کشورهای اروپایی، بنابراین بهتر است این تصور غلط را دور بریزید و با خیال راحت تور روسیه را خریداری کنید.

خرید سوغاتی را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین بخش های سفر به هر شهر و دیاری، خرید سوغاتی آن محل است. چه بخواهید برای خودتان خریداری کنید و چه برای خانواده و دوستانتان در هر صورت روسیه سوغاتی های خیلی خوبی دارد. یکی از بامزه ترین چیزهایی که فقط مختص روسیه است و در آن جا می توانید پیدا کنید، عروسک های ماتروشکا هستند که به آن ها عروسک های تور در تو هم می گویند. لباس های سنتی روسیه هم از دیگر سوغاتی هایی هستند که می توانید خریداری کنید.

عروسکهای ماتروشکا

 

نکته ی آخر این که در تور روسیه پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی چشیدن طعم غذاهای روسیه را فراموش نکنید.

 

 
© 2018 , All Right Reserved