بایدها و نبایدهای لباس در پروازهای طولانی

طرز پوشیدن لباس در پرواز های طولانی مدت

بی شک همه ی ما در زمان رزرو پروازهای طولانی به انتخاب صندلی مناسب، تغذیه سالم و آرامش خاطر در طول سفر هستیم. اما نکته ی مهمی که شاید عادی به نظر بیاید لباسی است که در طول سفر به تن می کنید؛ زیرا برای چندین ساعت یا حتی یک شبانه روز را در آن می گذرانید و راحتی آن ها بسیار حائز اهمیت است. در طول پرواز شرایط داخل کابین هواپیما مانند پایین آمدن فشار هوا هنگام پرواز، کم شدن آب بدن و بی‌تحرکی در طول پرواز باعث ایجاد مشکلات جسمی و ناراحتی می‌شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکاتی که باید هنگام انتخاب لباس پرواز در نظر بگیرید، آشنا شویم.

طرز پوشیدن لباس در پرواز های طولانی مدت

  1. لباس های چند لایه

دلایل زیادی برای پوشیدن چند لایه لباس وجود دارد، از طرفی دمای هوای داخل هواپیما متفاوت است و بهترین راه برای پیشگیری از گرما و سرما در طول پرواز پوشیدن چند لباس سبک مانند شال، ژاکت، جلیقه و غیره روی یکدیگر است. همچنین در صورت عدم نیاز می توانید آن ها را تا کرده تا به عنوان بالش در طول پرواز استفاده کنید. از طرفی دیگر با پوشیدن لباس های حجیم مانند کاپشن، شال گردن پشمی و کلاه های بزرگ از پر شدن چمدان می کاهید و به شما فرصت می دهد چند دست لباس بیشتر به همراه داشته باشید.

برای رزرو و خرید بلیط هواپیما می توانید از طریق سایت گلفام سفر اقدام کنید.

لباس های چند لایه در پرواز های طولانی

  1. لباس با بافت مناسب

لباس های نخی و کتان نه تنها وزن کمی دارند، همچنین از امتیاز نفوذ هوا به داخل و خروج رطوبت نیز برخوردارند به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در سفر هوایی هستند. یادتان باشد که سایر پارچه ها به دلیل عدم نفوذ هوا با باقی ماندن عرق روی پوست و احساس کثیفی برای شما می شوند.

لباس با بافت مناسب در پرواز های طولانی

  1. کفش و جوراب راحت

یکی دیگر از لباس های مهم در پرواز کفش مناسب است. پوشیدن کفش های ورزشی و پیاده روی نه تنها در طول پرواز برای شما آسایش به همراه دارند همچنین در مراحل زمینی پرواز راحتی در حرکت را به شما ارائه می دهند.

کفش و جوراب راحت در پرواز های طولانی

  1. شال گردن

همانطور که پیش تر گفتیم به جای حمل ملحفه، کافیست یک شال عریض راحت را دور گردن خود بپیچید تا بجز گرم نگاه داشتن گردن شما به عنوان ملحفه به کار گرفته بشود. همچنین شال گردن های کلفت را می توانید تا کنید و به عنوان بالش کوچک استفاده کنید. چند کاره بودن این لوازم آن ها را به لوازم ضروری سفر بدل می سازند.

شال گردن در پرواز های طولانی

  1. لباس های جیب دار

از آنجایی که شرکت هواپیمایی برای حمل بار قوانین سختی دارند و هزینه هایی که برای اضافه بار از شما گرفته می شود، بهترین راه حل پوشیدن لباس های جیب دار برای جاسازی اشیا ضروری و کوچک است. کت های سفری متنوعی در بازار عرضه می شوند.

لباس های جیب دار در پرواز های طولانی

  1. لباس های تنگ ممنوع

لباس های تنگ به خودی خود آزار دهنده هستند، حال تصور کنید که به مدت چند ساعت در صندلی تنگ با فشارهوایی که باعث فشار و تورم می شود این لباس ها را به تن داشته باشید! برای جلوگیری از اینگونه ناراحتی ها در پرواز، توصیه می کنیم از پوشیدن لباس های تنگ و نایلونی پرهیز کنید.

لباس های تنگ در پرواز های طولانی

  1. شلوار لگین

شلوارهای لگین نهایت راحتی را در طول پرواز برای شما تامین می کنند. همچنین به زنان باردار توصیه می شود حتما از شلوار لگین استفاده کنند تا گردن خون به راحتی در بدن انجام شده و از ورم کردن پا جلوگیری شود.

شلوار لگین در پرواز های طولانی

  1. لباس زیر تمیز

برخی یک دست لباس کامل در ساک دستی خود به همراه می برند تا در صورت گم شدن چمدان، لباس تمیز داشته باشید. اما ضروری ترین آن ها لباس زیر تمیز است؛ هرگز آن را فراموش نکنید.

لباس زیر تمیز در پرواز های طولانی

  1. بالش مسافرتی، گوش گیر و چشم بند

هرچند که می توانید از شال بزرگی که به همراه دارید به عنوان بالش استفاده کنید اما اگر هم سردتان باشد و هم نیاز به بالش داشته باشید به مشکل برمی خورید. پس بهتر است در سفرهای طولانی بالش مسافرتی با خود به همراه داشته باشید. همچنین برخی عادت دارند با گوش گیر بخوابند و از تمامی صداهای اطراف در امان باشند. البته می توانید از هندزفری نیز برای گوش دادن به آهنگ استفاده کنید. برخی دیگر از مسافران حساسیت شدیدی به نور دارند و بدون داشتن چشم بند خوابشان نمی برد. پس حواستان باشد که آن را در خانه جا نگذارید.

بالش مسافرتی، گوش گیر و چشم بند در پرواز های طولانی

  1. حفظ ظاهر آراسته

درست است که تمامی توصیه ها در خصوص راحتی شما در لباس های راحت پوشیدن بود، اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که وارد محیط کاری کادر پرواز و کارکنان فرودگاه می شوید و می توانید با لباس های شیک راحت باشید.

حفظ ظاهر آراسته در پرواز های طولانی

 
© 2018 , All Right Reserved