اولین عکس های گرفته شده در تاریخ

تاریخچه عکاسی در جهان

از بهترین و زیبا ترین حس های دنیا مشاهده عکس های قدیمی و مرور خاطرات تلخ و شیرین در مسافرت است که از مراکز و جاذبه های گردشگری شهر و کشورهای مختلف گرفته می شود. از اوایل 1800 میلادی تا به امروز، عکاسی دچار تغییر و تحولات قابل توجه ای شده است و تکنولوژی امروزه این امکان را به ما می دهد تا با استفاده از دوربین های عکاسی تک تک ثانیه ها و لحظات خوش خود را با یک اشاره ثبت کنیم. با ما همراه باشید تا چند مورد از قدیمی ترین عکس های جهان را ببینید.

 

اولین عکس گرفته شده جهان 

اولین عکس دنیا در سال 1826 توسط جوزف نیسفور نیپس با دستگاهی شبیه به دوربین گرفته شده است. این فرایند 8 ساعته که هیلوگرافی نامیده شده بود ازنمای بیرون پنجره اتاقش در بروگاندی فرانسه گرفته شده.

عکس هیلوگرافی

عکس اورجینال

هیلوگرافی

 

 اولین عکس رنگی جهان 

ریاضیدان و فیزیکدان  James Clerk Maxwell  در سال 1861 در جریان یک ارائه، عکسی رنگی از یک روبان سه رنگ را به همگان نشان داد.

اولین عکس رنگی جهان

 

اولین عکس دیجیتال جهان

اولین عکس دیجیتال در سال 1957 گرفته شد. این عکس درواقع اسکن دیجیتال از عکسی بود که توسط نگاتیو گرفته شده بود. دقیقا 20 سال پس از این عکس اولین دوربین دیجیتال توسط مهندسان کداک ابداع شد.

اولین عکس دیجیتال جهان

 

 اولین عکس از یک شخص 

لوئیس داگر در یک پروسه 7 ساعته عکسی از بلوار du Temple در پاریس گرفت. ولی مردمی که در حال رفت و آمد در بلوار بودند در عکس ثبت نشده اند، با این حال در سمت چپ پایین عکس مردی در حال واکس زدن است. بعد ها با بررسی این عکس مشخص شد که افراد دیگری هم در عکس هستند.

نخستین عکس شخصی

آژانس هواپیمایی گلفام سفر آماده خدمت رسانی برای رزرو هتل داخل و خارجی و خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین در کمترین زمان می باشد

اولین عکس سلفی جهان

اولین سلفی توسط Robert Cornelius در فیلادلفیا حدود 185 سال پیش گرفته شد. در آن زمان که نام سلفی فراگیر نبود، رابرت چند دقیقه بدون حرکت روبروی دوربین ایستاد تا تصویرش برای همیشه ثبت شود.

اولین عکس سلفی

 

 اولین عکس غیر واقعی جهان 

لوئیس داگر و Hippolyte Bayard در سال 1840 برای دریافت عنوان پدر عکاسی رقابت شدیدی داشتند. Bayard به نوآوری در ظهور عکس زودتر از داگر دست پیدا کرده بود، داگر از تاخیر اعلام این موضوع استفاده کرد و خود را مبدع اعلام کرد. بعدها Bayard عکسی گرفت که در آن مردی به دلیل دشمنی با شخصی دیگر خود را کشته است.

 اولین عکس غیر واقعی جهان

 

 اولین عکس هوایی

اولین عکس هوایی در سال 1860 توسط Wallace Black از بالن در بالای شهر بوستون گرفته شد.

 اولین عکس هوایی

 

 اولین عکس از خورشید 

فیزیکدانان فرانسوی Louis Fizeau و Leon Foucault در سال 1845 با استفاده از تکنولوژی داگروتیپ و با سرعت یک شصتم ثانیه اولین عکس از خورشید را گرفتند.

 اولین عکس از خورشید

 

 اولین عکس فضایی

در اکتبر سال 1946 اولین عکس فضایی توسط راکت V-2 #13 گرفته شد. در واقع این عکس از روی تصویر فیلمبرداری 35 میلی متری گرفته شده است.

اولین عکس فضایی

 

 اولین عکس خبری جهان 

در سال 1847 با تکنولوژی داگروتایپ اولین عکس خبری از مردی که در فرانسه دستگیر شده بود گرفته شد.

 اولین عکس خبری

 

اولین عکس از رییس جمهور 

اولین عکس رئیس جمهور در آمریکا از John Quincy Adams، باز هم توسط تکنولوژی داگروتایپ در سال 1843 گرفته شد.

اولین عکس از رییس جمهور در آمریکا

 

 اولین عکس رعد و برق 

گرفتن عکس از رعد و برق با تکنولوژی امروزی هم کار ساده ای نیست. William Jennings در سال 1882 اولین عکس از رعد و برق را گرفت.

اولین عکس رعد و برق

 

اولین عکس از حادثه هوایی 

اولین سقوط هواپیما که منجر به مرگ Thomas Selfridge شد در سال 1908 اتفاق افتاد. اولین عکس از سانحه هوایی مربوط به این موضوع می شد.

اولین عکس از حادثه طبیعی

 

اولین عکس از ماه 

اولین عکس از ماه توسط W. Draper در سال 1840 در بام یکی از ساختمان های دانشگاه نیویورک گرفته شد که به مرور زمان صدمات فیزیکی فراوانی به آن وارد شد.

اولین عکس از ماه

 

اولین عکس رنگی از منظره 

Louis Arthur Ducos du Hauron در سال 1877 اولین عکس رنگی از منظره جنوب فرانسه را با همین عنوان، گرفت.

اولین عکس رنگی از منظره

 

 اولین عکس زمین از ماه 

اولین عکس کره زمین از  ماه در سال ۱۹۶۶از فاصله ۳۸۰۰۰۰ کیلومتری گرفته شد. این عکس شامل استانبول تا کیپ تاون و مناطق شرقی کره زمین است.

 اولین عکس زمین از ماه
 
 

اولین عکس از طوفان تورنادو

اولین عکس از طوفان تورنادو توسط یک آماتور در کانزاس، در سال 1884 گرفته شد.

عکس  طوفان تورنادو

 

 اولین عکس از مریخ 

اولین عکس از مریخ در سال 1976 و در طی یک ماموریت فضایی ناسا گرفته شد.

اولین عکس از مریخ

 

 
© 2018 , All Right Reserved