مرکز خرید امارات دبی

مرکز خرید امارات دبی

مرکز خرید امارات ( عربی: مول الإمارات ، انگلیسی: Mall of the Emirates) مرکز خریدی محبوب در دبی است. این مرکز خرید متعلق به املاک ماجد الفطیم بوده و توسط آن توسعه یافته است. در نوامبر 2005 افتتاح شده و در اینترچینج چهارم بر جاده ی شیخ زائد واقع شده است. این مرکز خرید چند طبقه در حال حاضر دارای 630 خرده فروشی، 7900 فضا برای پارک، بیش از 100 رستوران و کافه، 80 فروشگاه لوکس و 250 فروشگاه سطح بالا می باشد. مرکز خرید دبی همچنین دارای فعالیت های مفرح خانوادگی از جمله: اسکی دبی (اولین پیست اسکی و پارک برفی در محیطِ داخلی، در خاورمیانه)، انجمن تئاتر دبی و مرکز هنری و سرزمین سحرآمیز (با ظرفیت 500 صندلی)، و یکی از بزرگترین مراکز سرگرمی در دبی، می باشد. در تور دبی دسترسی به مرکز خرید امارات از طریق اتومبیل، اتوبوس، مترو و تاکسی امکان پذیر می باشد.

مرکز خرید امارات دبی

ساخت و تاریخچه ی مرکز خرید امارات

این پروژه در اکتبر 2003 با برآورد هزینه ی 800 میلیون درهم، راه اندازی شد، و برنامه ریزی شد که تا سپتامبر 2005 به پایان برسد. معماریِ این مجتمعِ سه طبقه، ترکیبی از عناصر عربی و مدیترانه ای می باشد که هر طبقه به پارکینگ وصل می شود. این مرکز خرید توسط یک شرکت معماری آمریکایی به نام F+A، طراحی شده است. قرارداد اصلی ساختمان توسط خان صاحب بسته شد در حالی که قرارداد اسکی دبی، به پوماگالسکی (Pomagalski) داده شد. صندلی های تله کابین در پارک برفی و آثار سازه های فولادی توسط سیستم ساختمانی امارات، مدیریت می شود. مرکز خرید امارات در 28 سپتامبر 2005، برای کسب و کار، با گشایش رسمی در نوامبر، افتتاح شد.

ساخت و تاریخچه ی مرکز خرید امارات

خرید در مرکز خرید امارات

مغازه ها در مرکز خرید امارات شامل یک هایپر مارکت چارسو، سنتر پوینت، دبن هامز (Debenhams)، هاروی نیکولز، هوم سنتر، jashanmal و مارکس و اسپنسر، می باشد. همچنین بازار های کتاب، لوازم التحریر، اسباب بازی، هدیه، مد، هنر، لوازم جانبی، لوازم الکترونیکی، جواهرات، ساعت، مبلمان، لوازم آرایشی، عطریجات و خدمات مالی نیز موجود می باشد.

خرید در مرکز خرید امارات

سرگرمی در مرکز خرید امارات

این مرکز خرید همچنین ارائه دهنده ی تعداد زیادی امکانات تفریحی خانوادگی می باشد که شامل سیاره ی سحرآمیز، سینمای 14-اسکرینVOX ، اسکی دبی، انجمن تئاتر دبی و مرکز هنری می شود:

اسکی دبی

اسکی دبی یک پیست اسکی بزرگ در مرکز خرید امارات می باشد، ارائه دهنده ی اسنو برد، درس های اسکی، محیط بازی کودکان، و کافه می باشد. در نوامبر 2005 راه اندازی شده و جایگاه بزرگ ترین پارک برفی جهان است. توسط "فراغت و سرگرمیِ ماجد الفطیم" انجام شده است.

اسکی دبی

انجمن تئاتر و مرکز هنری دبی

انجمن تئاتر و مرکز هنری دبی (DUCTAC)، یک مرکز غیر انتفاعی و انجمن خلاقیت است که در نوامبر 2006 افتتاح شده است و تحت حمایت شاهزاده هیا بنت حسین می باشد. بیش از 7424 متر مربع در طبقه ی دوم مرکز خرید امارات گسترش یافته است. این مرکز شامل یک تئاتر دو طبقه و فضاهای نمایش، در امتداد یک مرکز هنری که شامل گالری ها، کلاس های درسی، استودیو، مدرسه موسیقی، کتابخانه و گالری هنرهای تجسمی، می باشد.

انجمن تئاتر و مرکز هنری دبی

سینماهای وُکس (VOX)

VOX دارای یک سینمای چند منظوره ی 14-اسکرین در مرکز خرید امارات می باشد که شامل دو اسکرینِ طلایی VOX است. سینما های وُکس متعلق به "سینماهای ماجد الفطیم" می باشد و توسط آن انجام می گردد. این سینما در توسعه ی جدید مرکز خرید امارات بر طبقه دوم، قرار گرفته است.

سینماهای وُکس (VOX)

سیاره ی سحرآمیز

سیاره ی سحرآمیز یک مرکز سرگرمی داخلی با دو منطقه ی سرگرمی برای کودکان، و بزرگسالانِ جوان، می باشد که دارای بولینگ با 12 خط، استخر و میز بیلیارد، 180 تا ماشین بازی و دیگر جاذبه ها مانند چرخ و فلک، مسابقات شبیه سازی شده، ستاره ی پرنده، اتومبیل و... است.

سیاره ی سحرآمیز

غذاخوری ها

بیش از 100 رستوران و کافه، شامل 8 رستوران در گنبد مُد و 2 فود کورت غذای بین المللی موجود می باشد.

رستوران ها شامل: سنت ماکسیم، سلمونیتی، کرم بیروت و آپرس و سِزِم در طبقه ی اول، شام عشایر آفریقایی در گنبد مُد، کافه ی هاگن-داز، 12 گزینه ی غذاخوریِ جدید در طبقه ی دوم، رستوران آمریکایی، چیزکیک فکتوری، رستوران لبنانی ال حلبی، رستوران آمریکایی چینی پی.اف چانگ، چای خانه و رستوران میو شانگهای (ارائه دهنده ی انواع منو شامل آشپزی های الکتریکی از ژاپن، چین، تایلند و اندونزی.) و یو! سوشی، می باشد.

غذاخوری ها

برای خرید تورهای ویژه جام ملت های آسیا - امارات 2019 اینجا کلیک کنید.

 
© 2018 , All Right Reserved