مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

یک مرکز خرید بزرگ واقع در جاده شیخ زائد، نزدیک به اینترچینج 6 روستای جبل علی، می باشد. با مساحت 521000 متر مربع و دارای بیش از 270 فروشگاه، 50 رستوران، سینما و بیش از 4500 فضای پارک، مرکز خرید ابن بطوطه بزرگترین مرکز خرید مضمون دار در جهان است. در 26 می 2013، نخیل برای توسعه مرکز خرید ابن بطوطه اعلام مناقصه کرد (یک مرکزِ جدید با 28000 متر مربع قطب فروش، برای 150 فروشگاه دیگر) و تور دبی را بیش از پیش جذاب تر کرد.

این مرکز خرید شامل شش بخش می باشد، که طراحی هر کدامِ آنها از کشورهای بازدید شده توسط سیاحِ معروف مراکشی، ابن بطوطه، الهام گرفته شده است: مصر، هند، چین، انلدلس، ایران و تونس.

علاوه بر فروشگاه های متعدد، مرکز خرید ابن بطوطه دارای سینمای چند منظوره، منطقه ی بولینگ، مرکز سرگرمی کودکان، باشگاه، رستوران های برگزیده و هتل های 5 ستاره می باشد.

لیست فروشگاه های مرکز خرید ابن بطوطه

  • گینت (geant):

یک هایپر مارکت بزرگ فرانسوی می باشد که بیشتر بخش های تونسی را در بر گرفته است. علاوه بر کلکسیون عظیمی از خوارو بارهای موجود در سراسر جهان، گینت همچنین دارای لباس و کفش برای تمام سنین، لوازم الکترونیکی، کتاب و مجله به دو زبان عربی و انگلیسی، مبلمان، فرش، تجهیزات اردو (camping)، ابزار باغبانی و تجهیزات ورزشی، می باشد.

  • شرف DG:

یک فروشگاه الکترونیکی در بخش چینیِ مرکز خرید می باشد، که ارائه دهنده ی طیف گسترده ای از محصولات شامل، کامپیوتر، پرینتر، اسکنر، تلویزیون، سینمای خانگی و لوازم خانگی مثل تهویه هوا، فریزر، یخچال، گاز، ماشین لباس شویی، وکیوم، مایکروویو و...، است.

  • سوییچ بولینگ:

یک مرکز بولینگِ ده پین می باشد که در بخش هندی قرار گرفته و دارای 12 لاین تمام اتوماتیک است. همچنین دارای یک سالن استخر، اتاق خصوصی کارائوکه و رستوران و تراس رو باز، می باشد.

  • شهر شادی (fun city):

یک مرکز سرگرمی برای کودکان می باشد که در بخش تونس واقع شده است. دارای طیف گسترده ای از بازی ها، اتاق مهمانی، آرایش مو برای کودکان، استخر توپ و... میباشد.

050 تلکام

عبدول سلام

بانک اسلامی ابوذبی

اجمل

اکسسورایز

ایروپُستال

صرافی ال انصار

آلدو

صرافی الغریر

گالری ال جابر

داروخانه ال مناره

ال رستمی بین المللی

لایف استایل

لیپسی

لاکی برند

لوازم آرایش مَک

مارکو باروکو

مارکس & اسپنسر

بانک مشرق

ماسیمو سارتی

مندوزا

میلانو

مینت

مام اند می

مسافر

موستنگ

پاریس گالری

پیِر کاردین

کفش پرینس

و...

 

 

لیست رستوران ها و غذاخوری های مرکز خرید ابن بطوطه:

مرکز خرید ابن بطوطه ارائه دهنده ی رستوران ها و فست فود هایی با قیمت های مناسب می باشد. اکثر رستوران ها در قسمت چینی، نزدیک به سینما و محله بولینگ واقع شده است. فست فود ها در اواخر بخش تونس، در نزدیکی هایپر مارکتِ گینت واقع شده اند. گزینه ها شامل نون و کباب (ایرانی)، کی.اف.سی، چارلیز، مک دونالد و لمونگرس (تایلندی) می باشد.

اسامی برخی از کافه و رستوران ها:

800 پیتزا

العرب

السفیر

آناتولیا تورکیش گریل

بیکر & مور

بارسلوس

باسکین رابینز

نون و کباب

کافه سیتی دلی

کاری کالچر

فیلیپین پیتزا

حاتم

مینی چاینیز

پاستا و پیتزای پیِرو

کافه سارایدان

شامیانا

ساب وِی

سوشی

تونی روما

و...

 

 

همه قسمت های مرکز خرید، پر از نمایشگاه های متعدد است که بازدیدکنندگان می توانند در مورد شخصِ ابن بطوطه، فرهنگ عرب و غیره، بیاموزند. بخش چینیِ مرکز خرید دقیقا شبیه به قسمت هایی از چین است که ابن بطوطه از آنجا دیدن کرده است. آثار نمایشی همچنین نشان دهنده ی داستان های "ژنگ هی" ملوان چینی قرن پانزدهم می باشد.

بخش هند در مرکز خرید، جایگاه "ساعت فیلی" می باشد. این ساعت که با نیروی آب کار می کند، توسط مهندسی مسلمان به نام الجزاری، در قرن دوازدهم اختراع شده است.

مرکز خرید ابن بطوطه 7 روزِ هفته باز می باشد و فروشگاه ها از 10 صبح تا 10 شب کار می کنند.

راننده های تاکسی قطعا مشکلی در پیدا کردن مرکز خرید ابن بطوطه نخواهند داشت. رفت و آمد از طریق مترو نیز میسر می باشد.

 

برای خرید تورهای ویژه جام ملت های آسیا - امارات 2019 اینجا کلیک کنید.

 
© 2018 , All Right Reserved