غار کارائین آنتالیا

غار کارائین    Karain Cave (Karain Magarası)

غار کارائین یکی از مکان های مهم تاریخی می باشد که هر ساله گردشگران زیادی متقاضی دیدار این غار بوده و تمایل بسیاری برای بازدید این غار را از خود نشان می دهند. بازدید کنندگان غار کارائین برای درک کامل تر و بهتر این غار باید دارای قدرت تخیل قوی و اطلاعات گسترده ای از تاریخ باشند. این غار در نزدیکی آنتالیا واقع شده و  اجداد ساکنان کنونی این منطقه حدود 25.000 سال پیش در این مکان می زیستند و شما می توانید با تور آنتالیا گلفام از این منطقه دیدن کنید.

 

مروری بر تاریخ غار کارائین

غار کارائین جز قدیمی ترین آثار تاریخی تصرف شده توسط انسان است که قدمت آن به چیزی حدود 200 هزار سال پیش بر می گردد این تخمین سال به این دلیل بوده است که  یکی از قدیمی ترین آثار پیدا شده در این غار (جمجمه هایی از انسان اولیه) متعلق به این دوران (200.000 سال پیش) می باشد. محققان موفق شدند وجود انسان ها در این غار را حدود 25 هزار سال پیش به اثبات برسانند. در دوران عصر آهن (حدود 3000 سال پیش که پس از عصر برنز به وجود آمده بود) اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم در زمان تصرف آسیای صغیر توسط یونان، از این غار به عنوان یک مکان مذهبی استفاده می شده است که از نوع تزئینات بر روی سنگ های این غار قابل تشخیص است.

 

تحقیقات باستانشناسی

اولین کسی که تحقیق درباره غار کارائین را شروع کرد (بین سال های  1946 تا 1958 ) پروفسور اسماعیل کلیچ (İsmail Kılıç Kökten) از دانشگاه آنتالیا (Ankara Üniversitesi) بود. دومین تحقیقات عملیاتی نیز درباره این غار مربوط به سال 1967 تا 1973 می باشد که توسط متخصص پروفسور(باستان شناسی) ایشین یالچین کایا (IşınYalçınkaya) صورت گرقت. آخرین تحقیق هم مربوط به سال 1985 تا 2008 بود که دوباره توسط پروفسور یالچین تاش و با همکاری دانشگاه لیژ بلژیک انجام شد.

 

راهنمایی برای بازدید کنندگان

 تمام آثار باستانی کشف شده در این غار در موزه باستان شناسی آنتالیا و موزه تمدن های آناتولی در آنکارا نگه داری می شوند که دیدار این موزه را پس از بازدید از غار کارائین به شدت توصیه می کنیم. تمام استخوان های کشف شده از حیوانات و انسان ها در موزه کوچکی که در نزدیکی غار کارائین واقع شده نگه داری می شوند.

ورودی این غار 5 لیر ترکیه بوده (باجه بلیط فروشی در نزدیکی محوطه پارکینگ واقع شده است)، و زمان بازدید این غاراز ساعت 9 صبح تا 7 عصر (در زمستان تا ساعت 5 عصر) می باشد. برای ورود به غار کمی کوه نوردی در پیش دارید که به علت آفتابی بودن و گرما هوا، بهتر است کرم ضد آفتاب، بطری آب و کفش کوه نوردی همراه داشته باشید. در غار سیستم روشنایی وجود دارد اما به خوبی کار نمی کند پس برای فرار از تاریکی  بهترین کار همراه داشتن یک چراغ قوه می باشد. زمین داخل غار مرطوب و لیز است پس باید به دقت قدم بردارید. همچنین راه باریکه بین اتاق ها برای کسانی که فوبیا از مکان های تاریک و کوچک دارند مناسب نیست.

 

محل قرار گیری غار کارائین

غار کارائین در شمال غربی و در 35 کیلومتری شهر آنتالیا، نزدیکی روستا (Yağca) واقع شده است. دسترسی به این مکان با وسایل حمل و نقل عمومی امکان پذیر نمی باشد، پس یا باید با ماشین شخصی یا با تاکسی به این مکان تاریخی و توریستی بروید.

 

با ماشین شخصی

از مرکز آنتالیا به جاده بوردور رفته سپس بعد از گذشت حدودا 25 دقیقه از مرکز به سمت چپ می پیچید(غرب)، راه خود را تا خیابان کارایان ادامه داده که کمی جلوتر به پارکینگ غار کارائین خواهید رسید.

همچنین می توانید مسیری که به سمت آنکارا می رود را انتخاب نموده و بعد از 26 دقیقه به سمت راست بپیچید، غار در 11 کیلومتری شمال شرقی شما واقع شده است.

 

با تاکسی

هزینه سفر شما از آنتالیا به این غار با تاکسی حدودا 130 لیر می باشد. 

 
© 2018 , All Right Reserved